پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۱۴۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ۱۷ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت ولی‌عصر(عج)، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ۱۷ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران از ۲۰ فروردین تا سوم اردیبهشت ماه با موضوعات محوری «انتظار و امید» خبر داد. 

رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان به مناسبت اعیاد شعبانیه عنوان کرد: جشن «صبح امید» در شب میلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار می‌شود و از صداوسیما پخش می‌شود، جشن «به وقت عاشقی» با مولودی‌خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) در مناطق ۲، ۴، ۵، ۶، ۹، ۱۲، ۱۴، ۱۵ و ۱۹ میزبان شهروندان است و جشن «بچه‌های آفتاب» ویژه کودکان مهد و پیش‌دبستانی با رویکرد تجلیل از کودکان جبهه مقاومت روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ویژه‌برنامه تجلیل از هنرمندان فعال در حوزه مهدویت چهارم اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود و برنامه «زیارت گل» نیز با اجرای مراسم گلاب‌گیری و تأمین گلاب مورد نیاز برای شست‌وشوی حرمین عتبات عالیات تا سوم اردیبهشت ماه در میدان امام حسین(ع) میزبان شهروندان علاقه‌مند است. نمایش «ایستگاه متروک» پیرامون احوالات مردم در عصر غیبت نیز از ۳۰ فروردین ماه تا ۹ اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود و سه کنسرت موسیقی به مناسبت نیمه شعبان در قالب طرح «هنر برای همه» در روز ۳۱ فروردین ماه در برج میلاد، فرهنگ‌سرای ارسباران و پردیس تئاتر تهران پیش‌بینی شده است. 

اوحدی تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی «منجی عالم بشریت» از کتاب زندگینامه حضرت مهدی(عج) در کتابخانه‌ها، ویژه‌برنامه «فصل امید» به مناسبت روز جوان در باغ کتاب تهران، برنامه «روشنای مهر» برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان از طریق اتوبوس‌های سیار، پویش دعای فرج در فضای مجازی، نمایشگاه و حراج آثار اهدایی هنرمندان هنرهای تجسمی به سیل‌زدگان در برنامه «خانه خوبان» در باغ‌موزه قصر، نمایشگاه «هنر انقلاب» با نمایش آثار هنری با رویکرد مقاومت و انتظار در موسسه فرهنگی هنری صبا، راه‌اندازی کاروان انتظار با اهدای گل به شهروندان و تولید و انتشار کلیپ با موضوع انتظار و مهدویت در فضای مجازی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده سازمان فرهنگی هنری برای اعیاد شعبانیه است.

وی در پایان گفت: همچنین همزمان با شب نیمه شعبان، با همکاری ستاد نیروهای مسلح در ۱۲ میدان شهر تهران شامل تجریش، کاج، امام حسین(ع)، انقلاب اسلامی، نبوت، ولی‌عصر(عج)، راه‌آهن، شهدا، نازی‌آباد، آزادی، فردوسی و افسریه، نورافشانی انجام خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت اعیاد شعبانیه می‌توانید به نزدیک فرهنگ‌سرا به محل سکونت خود مراجعه کنید یا با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرید.

نظر شما