جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۱۴۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
فیلم سینمایی «استیو جابز » به نویسندگی آرون سورکین و کارگردانی دنی بویل، دوشنبه ۲۶ فروردین ساعت ۱۶ تا ۱۹ پس از نمایش با حضور کارشناس متخصص IT و منتقد سینما، در ششمین نشست «سینما IT » فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات نقد و بررسی می‌شود.
نمایش و نقد فیلم سینمایی «استیو جابز» در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعاتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این فیلم زندگی‌نامه‌ای درام، محصول سال ۲۰۱۵ کشور آمریکا است. فیلم براساس کتاب «استیو جابز» به قلم والتر ایزاکسون، نویسنده و زندگی نامه‌نویس آمریکایی، ساخته شده‌است. مایکل فاسبندر، ست روگن، کیت وینسلت، جف دانیلز، مایکل استلبرگ و کاترین واترستون بازیگران این فیلم هستند.

داستان فیلم به سه بخش مختلف از زندگی استیو جابز می‌پردازد. اولین بخش در سال ۱۹۸۴ و اختراع سیستم عامل مکینتاش توسط جابز و اتفاقاتی که پیرامون آن رخ داد، دومین بخش دوره مربوط به سال ۱۹۸۸ و کامپیوترهای نکست و سرانجام سال ۱۹۹۸ که جابز به اَپل بازگشت و سیستم عامل آی مک بطور رسمی در چرخه تولید قرار گرفت. فیلم به جزئیاتی که در این سه دوره در زندگی جابز رخ داده می پردازد.

محمدرضا فهمیزی منتقد سینما، حامد کبود جامه کارشناس IT و افشین فکوری دبیر کانون سینماIT پس از نمایش، به نقد و بررسی فیلم از منظر فناوری اطلاعات می پردازند.  

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم می‌توانند به فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان‌های کارگر و جمهوری مراجعه کنند.
نظر شما