سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۱۵۳۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
با حضور بیش از هزار کودک ایرانی، یمنی و سوری برگزار می‌شود
جشن بزرگ «بچه‌های آفتاب» به‌ مناسبت فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) با حضور بیش از هزار کودک ایرانی، یمنی و سوری، دوشنبه دوم اردیبهشت در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضات‌لو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگ‌سرای خاوران با اشاره به اینکه از امامان علیهم السلام اینگونه به ما رسیده است که «شیعیان ما کسانی هستند که در شادی ما شاد بوده و در غم ما اندوهناک باشند» گفت: نیمه شعبان میلاد روشنایی بر دل‌های غفلت زده ما شیعیان است تا بیش از این امام خود را تنها نگذاشته و دست یاری به سویش دراز کنیم. وظیفه ماست که ندای لبیک خود را به پیشگاه حضرت مهدی(عج) عرضه کرده و با معرفت کامل نسبت به ایشان به وظایف خود در قبال آن حضرت جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه و عمق بخشیدن به معرفت دینی کودکان و نوجوانان در جشن‌های نیمه شعبان باید مورد توجه قرار گیرد و با معرفت و آگاهی همراه باشد. بر همین اساس جشن بزرگ «بچه‌های آفتاب» با حضور بیش از هزار کودک ایرانی، یمنی و سوری و همچنین همراهی کودکان شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

قضات‌لو با اشاره به حضور خانواده شهدای حریم ولایت در این مراسم بیان کرد: به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و الگوپذیری از ایثارگری فرزندان و خانواده شهدا، اجرای برنامه‌های قدردانی و تجلیل از خانواده شهدا امری ضروری است، چرا که قدردانی از این قشر قدردانی از شهدا به شمار می‌رود، برهمین اساس حضور کودکان شهدای مدافع حرم در این برنامه به‌ منظور تجلیل از این غنچه‌های مقاومت تدارک دیده شده است، که در آن از کودکان شهدای حریم حضرت زینب(س) تقدیر می‌‌شود.

وی گفت: در این مراسم گروه سرود شهدای افغانستان و گروه تئاتر کودک اجرا می‌کنند و برگزاری مسابقه و پذیرایی از دیگر بخش‌های این مراسم است.

از کودکان علاقه‌مند دعوت می‌شود برای شرکت در جشن بزرگ «بچه‌های آفتاب»، دوشنبه دوم اردیبهشت ساعت ۱۰ به نشانی: میدان خراسان، خیابان خاوران، پردیس تئاتر تهران مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.



نظر شما