پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۵۵۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
آیین سنتی گلاب‌گیری هم زمان با اعیاد خجسته ماه شعبان در جشنواره گل و گلاب با عنوان «سفری نرفته به قمصر کاشان» تا ۱۵ اردیبهشت در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود.
رایحه هفدهمین جشنواره گل و گلاب در فرهنگسرای اشراق می‌پیچدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رییس فرهنگ‌سرای اشراق از برگزاری هفدهمین جشنواره گل و گلاب خبر داد و گفت: از آنجایی که سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری سال «رونق تولید» نامگذاری شده است بر آن شدیم «هفدهمین جشنواره گل و گلاب» را در راستای تحقق شعار سال برگزار کنیم.

وی افزود: این جشنواره با حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران هنرمند ایرانی با هدف اعتلای فرهنگ و هنر و با نگاه به فرهنگ غنی ایرانی و احیای سنت‌های بومی - محلی و‌‌ ترویج و توسعه فرهنگ مصرف و تغذیه سالم اجرا خواهد شد تا شهروندانی که امکان بازدید این مراسم در شهر کاشان را ندارند، از نزدیک شاهد برپایی این مراسم سنتی زیبا باشند.

رضا دوست علی اضافه کرد: آیین افتتاحیه این جشنواره ساعت ۱۵ رو شنبه ۳۱ فروردین همزمان با شب میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج )برگزار می‌شود و شامل: اجرای آیین سنتی گلاب‌گیری، نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات مختلف حاصل از گلاب سنتی، نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات مختلف از گلاب و عرقیات سنتی، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی استان‌ها، نمایشگاه فرش و تابلو فرش دست بافت ایرانی، غرفه‌های گل و گیاهان زینتی، موسیقی آیینی استان‌ها، رادیو جشنواره، غرفه کودک، کارگاه‌های تخصصی و... است.

علاقه‌‌مندان برای حضور در هفدهمین جشنواره گل و گلاب با عنوان «سفری نرفته به قمصر کاشان» می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۰ تا ۲۲ به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، فرهنگ‌سرای اشراق مراجعه کنند.
نظر شما