سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۵۶۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
اوحدی در تشریح برنامه‌های نیمه شعبان شهرداری تهران اعلام کرد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره اجرای برنامه‌های نیمه شعبان با شعار «بی‌قرار توام» گفت: ۲۱ عنوان برنامه با ۱۳۰ اجرا را در این ایام در دستور کار داریم که محور همه آنها کاهش آلام سیل‌زدگان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان و در تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای ایام نیمه شعبان اظهار کرد: برنامه‌های سازمان در قالب ستاد ویژه‌ای با عنوان جشن‌های نیمه شعبان طراحی شده و ۲۱ عنوان برنامه با ۱۳۰ اجرا را در دهه مهدویت و ایام منتهی به ولادت باسعادت امام عصر(عج) در دستور کار دارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اضافه کرد: برای مثال در فضای مجازی، پویش دعای فرج و نیز انتشار کلیپ‌هایی با موضوع انتظار را در دستور کار داریم و در فضای واقعی نیز ۱۳۰ برنامه را در کنار مردم اجرا می‌کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به حوادث اخیر و وقوع سیل در برخی مناطق کشور فضای کلی این برنامه‌ها کاهش آلام سیل‌زدگان و بحران‌های ناشی از سیل است.

اوحدی از راه‌اندازی چهار کاروان انتظار در چهار نقطه از تهران خبر داد و گفت: این چهار کاروان در چهار نقطه از تهران حرکت کرده و به مردم گل اهدا می‌کنند. علاوه بر این، طرح زیارت گل همراه با غرفه‌هایی همچون گلاب‌گیری در میدان امام حسین(ع) برای ایام نیمه شعبان در حال اجراست. 

وی با اعلام برگزاری جشن «بچه‌های آفتاب» بیان کرد: این جشن دوشنبه دوم اردیبهشت ماه یعنی فردای نیمه شعبان با حضور دانش‌آموزان در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری درباره دیگر برنامه‌های این سازمان ویژه ایام ولادت باسعادت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) ادامه داد: پویش کتابخوانی با محور زندگینامه امام زمان(عج) و برگزاری مسابقه آن که همراه با اعطای جوایز نفیس به برندگان است نیز به مناسبت این ایام راه‌اندازی شده است. 

اوحدی اضافه کرد: در زمینه استفاده از هنر برای فرهنگ‌سازی مهدوی نیز فرهنگ‌سرای ارسباران و پردیس تئاتر تهران مجری برنامه «هنر برای همه» با بخش‌هایی همچون اجرای موسیقی فاخر و... هستند که عواید حاصل از این برنامه هم به سیل‌زدگان اختصاص می‌یابد.

وی تاکید کرد: همچنین تئاتر «ایستگاه متروک» از امروز شنبه ۳۰ فروردین ماه به مدت ۱۰ شب در پردیس تئاتر تهران به مناسبت ایام ولادت امام زمان(عج) روی صحنه می‌رود. 

اوحدی با بیان اینکه همه فرهنگ‌سراها به مناسبت این ایام مجری طرح «به وقت عاشقی» شامل برنامه‌های فرهنگی هنری و جشن و... هستند، عنوان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری ۱۲ دستگاه فرهنگی کشور از جمله ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت بسیج، قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان را با شعار «بی‌قرار توام» راه‌اندازی کرده است تا همان طور که ما بی‌قرار امام عصر(عج) هستیم و حضرت حجت(عج) هم قطعاً بی‌قرار امت سیل‌زده هستند، در مناطق سیل‌زده حضوری مؤثر داشته باشیم.

نظر شما