چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۰۱۵۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری برای یاری‌رسانی به هموطنان سیل‌زده، انجام فعالیت‌های فرهنگی بعد از وقوع حوادث طبیعی را ضروری دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره اقدامات سازمان فرهنگی هنری برای کمک به سیل‌زدگان گفت: تشکیل قرارگاه فرهنگی برای حمایت از سیل‌زدگان از مهم‌ترین فعالیت‌هایی بود که در خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگی به مردم آسیب‌دیده در حال انجام است. مردم سیل‌زده علاوه بر نیازهای اولیه در این شرایط به کمک‌های فرهنگی نیاز دارند تا به این وسیله بتوانند از نظر روحی آرامش پیدا کنند.

وی افزود: برپایی سینمای سیار، راه‌اندازی مهد کودک و خانه‌های فرهنگ، ارسال بسته‌های ویژه کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های ورزشی از جمله برنامه‌های این قرارگاه فرهنگی است که می‌توان از آن به عنوان بهترین اقداماتی که در این حوزه انجام شده است، نام برد. در حقیقت سازمان فرهنگی هنری با تشکیل این قرارگاه توانسته به صورت هماهنگ و یکپارچه و با کمک دستگاه‌های مختلف، کارهای مهم فرهنگی انجام دهد.

فراهانی بیان کرد: حضور و فعالیت نهادهای فرهنگی بعد از وقوع حوادث طبیعی بسیار ضروری است. زیرا عموم مردم به فکر نیازهای اولیه هستند و این نهادهای فرهنگی هستند که باید در این شرایط با حضور در مناطق آسیب‌دیده و اجرای فعالیت‌های فرهنگی فضا را برای مردم تلطیف و آرام کنند که سازمان فرهنگی هنری به بهترین شیوه نقش خود را در این موقعیت انجام داده است.

وی در پایان گفت: این سازمان همچنین توانسته به واسطه فرهنگ‌سراها که مکان‌های مورد اعتماد برای مردم مناطق هستند، کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری کند که این اقدام نیز قابل تحسین است.
نظر شما