جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۶۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
همایش «تنفس صبح» با تجلیل از جوانان هنرمند عرصه آیینی و مهدویت در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همایش «تنفس صبح» با تجلیل از جوانان هنرمند عرصه مهدویت با حضور اهالی فرهنگ و ادب، چهارشنبه چهارم اردیبهشت در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزارشد.

در این همایش محمد بیابانی شاعر، علی فانی خواننده آیینی، حسن روح الامین نقاش، امیرحسین همتی فعال فضای مجازی، حامد محمودی گرافیست، آمنه پازوکی نویسنده کتاب اِدموند، حامد مستقیمی فعال اجتماعی، علی مددی برنامه ساز و فعال رسانه ای، حسن خانچی خواننده آیینی، حمید نیلی در حوزه تئاتر، مرتضی رحمتی گرافیست با حضور حجت الاسلام محسن آتشکار، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید صدرائیان رییس فرهنگ‌سرای ارسباران تجلیل شدند.

یکی از وعاظ مذهبی در آیین اختتامیه تنفس صبح بیان کرد: برخی از آیات مهدویت در دکترین مهدویت آنچنان که باید تفسیر نشده است. 

حجت الاسلام محسن آتشکار گفت: قرآن می‌فرماید که مرگ مراتب، تنوع و انواع دارد که نوع اعلای آن شهادت است. 

وی افزود: گاهی روح خداجوی انسان‌ها می‌میرد و دل‌ها سنگ و قسی القلب می شوند. باید آماده طلوع ولایت عظمی شویم و از قبل خود را آماده سازیم. همانطور که شهیدآوینی گفت: «اگرسرعت نداشته باشیم به روز عاشورا نمی رسیم». 

این کارشناس علوم دینی با تاکید بر دو عنصرخودسازی و دگرسازی یادآور شد: قران کریم به ما یادآورشده است در برابر دشمنان خود تا دندان مسلح شویم و انسان های چابکی باشیم و هنرمند بودن را زیبا خواند. 

حجت الاسلام آتشکار با اشاره به سخن شهید مطهری که بر مقتدا شدن افراد تاکید داشت، افزود: باید برای بیداری جوهر سیال انسان ها بکوشیم و برای دعاخوانی، قرآن کریم و امور دینی وقت بگذاریم. 

وی اظهارداشت: ما در دین هنرهای فاخری داریم، حوزه علمیه نیز باید هنر و موسیقی را در راه انتشار مفاهیم دین و تعالی بشریت به خدمت گیرد. 

حجت الاسلام آتشکار با تاکید بر تشکیل کّرسی مهدویت عنوان کرد: حضرت حجت(عج) در قالب جوان 30 ساله ظهور می کنند همچنانکه رهبر معظم انقلاب مدام تاکید دارند کارها را به جوانان بسپارید چون آنها را باور دارند. 

اجرای موسیقی با حضور علی فانی و حسن خانچی، شعرخوانی بیابانی با اجرای غلامرضا احمدی مجری تلویزیون بخش هایی از این مراسم بود.
منبع: ایرنا
نظر شما