پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
همزمان با سالروز تأسیس رادیو، آیین اختتامیه ویژه‌برنامه «مجری شو» در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) برگزار شد و ۱۵ برگزیده دومین مسابقه «مجری شو» تجلیل شدند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه مجری شو با هدف کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان در زمینه گویندگی و مجری‌گری در دو گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال برای اولین بار در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از علاقه‌مندان برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این برنامه که عصر چهارشنبه چهارم اردیبهشت همزمان با روز رادیو، با حضور محمدصادق دهنادی رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸، تیمور کوشکی گوینده رادیو، فیروزه آدابی گوینده، مجری و برنامه‌ساز باسابقه شبکه‌های مختلف صدا و سیما، فرامرز کجویی گوینده رادیو، علی جباریان گوینده رادیو، مرتضی هاشم خانلو گوینده رادیو، شاپور قراکیشلو شاعر جانباز و شرکت‌کنندگان مسابقه مجری شو برگزار شد، ضمن انتخاب ۴۹ نفر برای دوره پیشرفته آموزش گویندگی و مجری‌گری، اسامی ۱۵ برگزیده در گروه‌های مختلف سنی اعلام شد.

محمدصادق دهنادی رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) در این مراسم گفت: در عصر اطلاعات رقابت همه رسانه‌ها برای کسب توجه است و این امر مخاطبان را دچار سردرگمی شناختی کرده است. در کنار تلاش برای ترویج استفاده از رادیو به جای رسانه‌های تخدیرکننده، باید محتوای رادیو مناسب با جامعه چندرسانه‌ای و مخاطبی باشد که حوصله بحر طویل خوانی‌های طولانی و گفته‌های پیچیده را دارد.

وی افزود: رادیو در قرن ۲۱ درنگی فشرده اما کارا برای روشن ساختن ذهن مخاطب و امکانی برای تحول شناختی در راستای فهمیدن به جای مطلع بودن و همچنین عمیق بودن در مقابل سطحی شدن نسل‌هاست.

تیمور کوشکی از گویندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس و برگزیده جشنواره‌های متعدد رسانه‌ای نیز در این مراسم اظهار کرد: رادیو یک رسانه بسیار گرم و صمیمی است که می‌تواند هر مخاطبی را به خود جذب کند. بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، رسانه غالب، رادیو بود و نقش تأثیرگذاری در تاریخ معاصر ایران از خود به جای گذاشته است. امروز نیز اهمیت رادیو در سپهر رسانه‌ای مشخص است. این رسانه می‌تواند جایگاه خود را بر اساس اطلاع‌رسانی پیوسته به نحو قابل توجهی انجام دهد به همین خاطر می‌توان اذعان کرد که هیچ وقت رادیو دچار مشکل نمی‌شود.

وی با اشاره به تعامل مخاطبان و رادیو گفت: اگر نیاز مخاطبان مرتفع شود، قطعاً رادیو پیگیری می‌شود. مثلاً وقتی یک مسئله اجتماعی پیش بیاید و مخاطب این حس را پیدا کند که شبکه رادیویی در راستای پاسخ به نیاز وی قدم برمی‌دارد، قطعاً آن را دائماً پیگیری می‌کند، پس برای تحقق این موضوع، میل، مصلحت و نیاز مخاطب باید بیش از هر زمانی نهادینه شود.

قرائت مجلسی قرآن کریم توسط وحید شمسعلی، شعرخوانی توسط شاعر جانباز شاپور قراکیشلو و اهدای جایزه به برندگان مسابقه مجری شو از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

اسامی برگزیدگان دومین مسابقه مجری شو به شرح زیر اعلام شد:
بخش گویندگی بزرگسال: نفر اول سحر امیر سرداری، نفر دوم شاهین جباری، نفرات سوم کبری شکرالهی و رضا مقدمی
بخش مجری‌گری بزرگسال: نفر اول مهسا حسن بیگی، نفر دوم مرجان عبیری، نفرات سوم بهزاد اکبر نواز و علیرضا ابراهیمی
بخش گویندگی کودک و نوجوان: نفر اول سارینا شمسینی، نفر دوم آیلین دودانگه و نفر سوم سما صیاری
بخش مجری‌گری کودک و نوجوان: نفر اول لیلی ترحمی، نفر دوم محمد سروش مطلبی، نفرات سوم باران عینی و دنیا شیری زاد

نظر شما