سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۶۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
رییس سازمان فرهنگی هنری در بازدید از فرهنگ‌سرای کتاب گفت: ثمره و نتیجه کتابخوانی و علم باید در مقام عمل مشخص شود و فرهنگ‌سرای کتاب فضایی کاملا آموزشی و کاربردی دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری به همراه سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، علی زندوکیلی معاون هنری و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری، شنبه هفتم اردیبهشت از فرهنگ‌سرای کتاب بازدید کرد.

در این مراسم ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری  ضمن خیر مقدم گفت: خدمت در حوزه کتاب غنیمت و فرصت است. خدا می‌فرماید قسم به قلم و هرآنچه می‌نگارد. این موضوع نشان دهنده جایگاه و ارزشمندی کتاب نزد خداوند است. در اصل در قرآن به قلم به عنوان یک امر مقدس اشاره می‌‌شود. افتخار می‌کنم که در حوزه کتاب و کتابخوانی و در جمع شما عزیزان که میراث‌دار چنین امر مقدسی هستید، خدمت می‌کنم.

وی افزود: امسال سازمان فرهنگی هنری به عنوان طلایه‌دار و پیشتاز حوزه کتاب و کتابخوانی، دهمین دوره فرهنگ‌سرای کتاب را برگزار می‌کند. از همه معاونت‌های مختلف شهرداری تهران دعوت کردیم تا در فرهنگ‌سرای کتاب به عنوان مهمان حضور داشته باشند. در این فرهنگ‌سرا غرفه‌های مختلفی حضور دارند که خدمات خود را در حوزه فرهنگ و هنر ارائه می‌دهند. همچنین چهار دستگاه اتوبوس کتاب‌گرد هدهد که به جمع خدمات امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری اضافه شده است در اقصی نقاط نمایشگاه حضور دارند که بعد از مواجه شهروندان و ارائه خدمات، فرهنگ‌سرای کتاب را به شهروندان معرفی و آن‌ها را به سمت فرهنگ‌سرا سوق می‌دهند.

در ادامه مراسم سعید اوحدی ضمن خسته نباشید به همه کسانی که با وجود تمام محدودیت‌ها فرهنگ‌سرای کتاب را راه‌اندازی کرده‌اند، گفت: یکی از ویژگی‌های کاملا مشهود حضور و همکاری بخش‌های مختلف شهرداری همچون مترو، پسماند، مطالعات شهری و اداره کل ارشاد اسلامی در فرهنگ‌سرای کتاب است که شور و نشاط ایجاد کرده‌ است. نکته دوم کاربردی بودن این فرهنگ‌سراست. یکی از انتقاداتی که متوجه نمایشگاه کتاب، حرکت در قالب تجاری بودن و کمرنگ شپن  بحث آموزش است. فعالیت غرفه‌های فرهنگ‌سرای کتاب از جمله باغ کتاب، باشگاه رباتیک مترو و پسماند نگاهی به این بخش مغفول مانده نمایشگاه بین‌المللی کتاب است.

اوحدی در ادامه بیان کرد: ثمره و نتیجه کتابخوانی و علم باید در مقام عمل مشخص شود. یکی از اتفاق‌های خوب فرهنگ‌سرای کتاب تحقق همین امر در قالب فکر بازی‌هاست. ۲۴ بازی مختلف برای سنجش هوش کودکان، نوجوانان و حتی جوان در این بخش در نظر گرفته‌ شده تا این موضوع را برای مراجعان به محک بگذارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان از همکاران خود برای راه اندازی فرهنگ‌سرای کتاب تشکر کرد.

در پایان مراسم از سه مدیر کتابخانه‌هایی که در سال ۹۷ کسب درجه کرده‌اند، تجلیل شد. شیخ‌لو مدیر کتابخانه اندیشه، جغتایی مدیر کتابخانه دکتر شهیدی و  فرخی مدیر کتابخانه شهید بخارایی سه کتابداری بودند که تقدیرنامه خود را از دست رییس سازمان دریافت کردند.

همچنین از حمید خلیلی مدیر انتشارات شهید کاظمی و محمدعلی جعفری نویسنده کتاب «سربلند» زندگی‌نامه شهید محسن حججی تجلیل شد. و در انتها از کتاب «عروس لاکچری» نوشته محمدعلی جعفری رونمایی شد.
نظر شما