چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۶۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کتاب «عروسی لاکچری» اثر جدید محمدعلی جعفری، با حضور نویسنده اثر، مدیر انتشاراتی شهید کاظمی و رییس سازمان فرهنگی هنری در فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شد.
«عروسی لاکچری» در فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب «عروسی لاکچری» اثر جدید محمدعلی جعفری نویسنده کتاب زندگینامه شهید حججی، شنبه هفتم اردیبهشت با حضور نویسنده اثر، مدیر انتشاراتی شهید کاظمی، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری در فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شد.

محمدعلی جعفری درباره کتاب «عروسی لاکچری» گفت: این کتاب شامل پنچ داستان کوتاه با زمینه مذهبی است که هر کدام موضوع جداگانه‌ای دارد. این داستان‌ها در فضای بومی یزد و در کوچه پس کوچه‌های آن رخ می‌دهد.

این نویسنده جوان افزود: شخصیت‌های داستان‌ها یزدی و روایتگر برخی از رسم و رسومات یزدی‌ها بوده که در بستر این شهر رخ داده است. برای روایت داستان‌ها یزد را انتخاب کردم زیرا خودم یزدی هستم و دوست دارم از طریق داستان فضای یزد را به مخاطب نشان دهم.

جعفری در ادامه بیان کرد: نوشتن داستان‌های این کتاب را از پنج سال گذشته آغاز کردم. در کنار کارم هر سوژه‌ای که به نظرم می‌آمد آن را به صورت داستان می‌نوشتم و بعد از اینکه دیدم این داستان‌ها قابلیت کتاب شدن دارد، به فکر آن افتادم تحت عنوان «عروسی لاکچری» که عنوان یکی از داستان‌های کتاب نیز هست، آن را منتشر کنم.

جعفری در مورد بهترین نوشته خود گفت: قصه دلبری که خاطرات شهید محمدخانی از زبان همسر شهید روایت شده است، بهترین اثری بوده که بنده نوشتم و مورد استقبال ویژه مخاطبان قرار گرفته است. من با دغدغه فرهنگی وارد وادی نویسندگی شدم و بیشتر آثارم با زمینه مذهبی و فرهنگی بوده اما با نگاهی آثار خود را می‌نویسم که همه اقشار جامعه بتوانند با آن مانوس و ارتباط داشته باشند.

کتاب «عروسی لاکچری» در سال ۱۳۹۸ در ۸۰ صفحه  توسط انتشاراتی شهید کاظمی منتشر شده است.

محمد علی جعفری نویسنده جوان یزدی متولد ۱۳۶۶ است و پیش از این کتاب‌هایی در حوزه زندگینامه داستانی شهدا و بزرگان نوشته است. «سربلند»، «قصه دلبری»، «شغل شریف»، «عمار حلب» و «خانه مغایرت» از آثار این نویسنده برجسته یزدی است.

همچینین در این مراسم از حمید خلیلی مدیر انتشاراتی شهید کاظمی به عنوان یکی از ناشران فعال در عرصه دفاع مقدس و مدافعان حرم و «ناشر برگزیده» طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ ، تقدیر و لوح تقدیری به پاس قدردانی از تلاش مخلصانه و فرهنگ‌ساز این تلاشگر عرصه نشر، به او اهدا شد.

نظر شما