جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۶۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
امام جمعه موقت تهران در مراسم تقدیر از عوامل برگزارکنندگان انتخاب چهره مردمی سال ۹۷ با بیان اینکه کار رسانه ملی و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از این اقدام ارزشمند بود گفت: چهره هایی انتخاب شدند که رسالت خودشان را با گذشت از لذت های دنیایی خودشان، خدمت به جامعه و انسان ها می دانند. بسیار خرسندم که رسانه ملی به جامعه راه و رسم بهره برداری از الگو را به خوبی نشان داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تجلیل از برگزارکنندگان انتخاب چهره مردمی سال ۹۷ با حضور حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک، علی ضیا تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی فرمول یک، جمعی از مدیران فرهنگی و عوامل سازنده برنامه فرمول یک در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.

علی ضیا: رسانه ملی را خرج چهره‌های لایقی کردیم

اوحدی: انتخاب چهره مردمی بر حضور مردم برای کمک به سیل زدگان تاثیر گذار بود

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نخستین سخنران این مراسم بود. وی با تجلیل از برگزارکنندگان طرح انتخاب چهره مردمی سال گفت: اگر امروز مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را ویژه جوانان قرار دادند، آقای زین العابدین و علی ضیا و همه دست اندرکاران این طرح می توانند به خود ببالند که در راستای الگو سازی برای این نسل و برای تحقق گام دوم انقلاب قدم برداشته‌اند.

وی در ادامه از تاثیر این برنامه بر مردم برای شتافتن به کمک سیل زدگان گفت و افزود: ما نیز در ادامه این گام بلند شما، قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان را با کمک ۱۲ نهاد دیگر تشکیل دادیم و امیدواریم با حمایت مردم بتوانیم بخشی از آلام مردم را تسکین دهیم. 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: از مهم‌ترین اقدامات این قرارگاه می‌توانم به برگزاری بزرگترین همایش خیرین سراسر کشور با همکاری خیرین مدرسه ساز در مرکز همایش‌های صدا و سیما در روز نهم اردیبهشت اشاره کنم. همچنین از بیست تا سی اردیبهشت بزرگترین حراج سال برای حمایت از سیل زدگان در پردیس ملت برگزار می‌شود.

علی ضیا: رسانه ملی را خرج چهره‌های لایقی کردیم

زین‌العابدین: انتخاب چهره مردمی مظهر برجسته‌سازی توانمندی‌های مردم بود

مجید زین العابدین رئیس شبکه یک دیگر سخنران این مراسم بود. وی درباره طرح انتخاب چهره مردمی گفت: معرفی چهره‌های مردمی در تلویزیون فارغ از ملی بودن این اتفاق، انگیزه و شادابی در جامعه ایجاد کرد. همه نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی یک هم افزایی و یک جریان فرهنگی را به منصه ظهور رساندند. این اتفاق و رویداد مظهر برجسته‌سازی توانمندی‌های مردم ایران اسلامی بود.

وی افزود: حرکت معرفی چهره‌های مردمی یک حرکت «آتش به اختیار» بود. دوستان ما در «فرمول یک» بدانند اجرای طرح معرفی چهره‌های مردمی ادامه پیدا می‌کند و مهم‌ترین دلیل ما برای ادامه این اتفاق مشارکت بیش از هفت میلیون شهروند ایرانی در نظرسنجی و انتخاب چهره های مردمی است و حتما این طرح در تلویزیون ادامه پیدا می‌کند.

زین‌العابدین در پایان با تقدیر از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: انتشار تصاویر چهره‌های مردمی روی بیلبوردهای شهر تهران اقدامی بود که به همت سازمان فرهنگی هنری رقم خورد و در بهتر دیده شدن این چهره‌ها تاثیر به سزایی گذاشت.

علی ضیا: رسانه ملی را خرج چهره‌های لایقی کردیم

ابوترابی‌فرد: ظرفیت‌های انسانی و اجتماعی استعداد چهره شدن داشتند

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران نیز در این آیین سخنرانی کرد. وی درباره الگوسازی و چهره‌سازی در ایران اسلامی گفت: همیشه چهره‌هایی دارای جاذبه و مقبولیت هستند که بعضا یا از مقبولیت هنری و یا ورزشی برخوردارند و امروز در این آیین گردهم آمده‌ایم تا بگوییم با ظرفیت‌های انسانی و اجتماعی هم می‌توان مقبولیت پیدا کرد و چهره شد. 
وی افزود: مصداق بارز این خلق و خو را از ایثارگران و آزادگان سراغ داریم که از مقبولیت زیادی حتی در میان ماموران عراقی برخوردار بودند. این چهره‌ها که تلویزیون در شبکه یک معرفی کرد ناشناخته اند که در معرض دید مخاطبین قرار گرفتند. به واقع کار رسانه ملی و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارزشمند بود. هفت میلیون از مردم ایران در این جریان فرهنگی و اجتماعی با شکوه مشارکت کردند و چهره برتر نزدیک به یک میلیون رای آورد. جالب است که استاندار کرمانشاه درباره نرگس کلباسی چهره برتر مردمی تلویزیون می‌گفت در بدترین جو و شرایط منطقه‌ای در میان زلزله زدگان حضور دارد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: چهره هایی به عنوان برترین های مردمی در رسانه ملی معرفی شدند که ملاک برتری از لحاظ شاخصه ها و ملاک های قرآنی بودند. چهره هایی انتخاب شدند که رسالت خودشان را با گذشت از لذت های دنیایی خودشان، خدمت به جامعه و انسان ها می دانند. بسیار خرسندم که رسانه ملی به جامعه راه و رسم بهره برداری از الگو را به خوبی نشان داد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: انسان‌های شریف و گرانسنگ و گرانمایه ای را رسانه ملی به جامعه معرفی کرد. آن ها خودسازی را آموختند که خودشان نمونه حقیقی این راه و رسمند. این انسان ها در حقیقت جامعه پردازند؛ خلق تمدن اسلامی که قرآن می فرماید جامعه بشریت به قیام بپردازد این ها آرمان های بلندی هستند که قطعا آینده جامعه بشریت را می سازد. امیدوارم در شناخت چهره هایی که این راه را هموار می کنند رسانه ملی و دستگاه هلی مختلف به میدان بیایند و با این قدم ها به یاری تکامل انسانی جامعه بیایند.

علی ضیا: رسانه ملی را خرج چهره‌های لایقی کردیم

تقدیر از تیم برنامه ساز «فرمول یک»

در ادامه این آیین با حضور مجید زین العابدین، سعید اوحدی، حجت الاسلام ابوترابی فرد و سیدفضل الله شریعت پناهی از عوامل ساخت برنامه «فرمول یک» از جمله حسین توکلی، رضا مهاجر، مرتضی حیدری، امین محمدی، علی پیروز، مهدی معصومی، محمد آقایی فرد، مریم ناظران، پرتو جغتایی، صدرالدین محقق، مهدی مجیدی خواه، نیلوفر آزاد، حمیدرضا اسکندری، مصطفی بیدختی، آرمین عباسی، آیدین زواره ای، علیرضا حق شناس، پوریا ملبوبی، سعید سراجی، شیما ضیا، مریم عرفانیان، محمدرضا پیرزاده، پوریا کلانتری، مونا ملکی، کمند کریمخانی، مهدی هاشمی، حامد کریم نیا، هومن نقره چی، مقداد حاجی زاده، آرمان روحی، سپیده بیک زاده، بی نظیر نخعی، اعظم داودی، رضا طالبی، مسلم رسولی، امیرعلی پورصبری، عماد نصرآبادی، فریبا عبدالهی، آرزو شیبانی، مهدی مرادپور، محمدرضا موحدی و سیدعلی ضیا تقدیر به عمل آمد.

ضیا: «فرمول یک» نباید با برنامه های سلبریتی محور مقایسه شود

علی ضیا در بخش پایانی این مراسم به عنوان آخرین نفر در سخنان کوتاهی گفت: روزی که ایده انتخاب چهره مردمی به ذهنم رسید، نزد آقای زین العابدین مدیر شبکه یک رفتم و پس از ویرایش این طرح، در جلسه با اعضای برنامه کار کلید خورد. آن زمان تصمیم گرفتیم آنتن تلویزیون را خرج فلان سلبریتی که هرگز پایش را به تلویزیون نگذاشته نکنیم بلکه آنتن را خرج کسانی کردیم که لیاقتش را دارند.

وی افزود: بنابراین این برنامه نباید با برنامه های سلبریتی محور مقایسه شود و اگر بنا به مقایسه ای هست، باید با جشنواره های بزرگ باشد. به هر حال در «فرمول یک» بیش از ۷ میلیون نفر به کسانی که حاضر نبودند حتی برای خودشان تبلیغ کنند رای دادند. افرادی که برای خود من الگو بودند؛ چرا که وقتی ما به شهرت می رسیم دنبال این جشنواره و آن جشنواره و رای جمع کردن و... هستیم، اما از این چهره ها یاد گرفتم اول از خودمان بگذریم.

مجری «فرمول یک» ادامه داد: من سعید اوحدی را در روزهای سخت فاجعه منا شناختم. باید از او و مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای کمک‌هایی که به این برنامه کردند تقدیر کنم. حضور او و کمک‌های مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دلسردی را از ما گرفت. از خدا می‌خواهیم کمک کند تا با همه توان برای انتخاب چهره سال ۹۸ تلاش کنیم. 

اجرای زنده حجت اشرف‌زاده خواننده تیتراژ برنامه «فرمول یک» پایان بخش این برنامه بود.
مطالب مرتبط
نظر شما