جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۶۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
خیرین مدرسه ساز ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس مناطق سیل زده جمع آوری کردند.
گلریزان ۲۰۰ میلیاردی برای ساخت مدارس مناطق سیل زدهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم گلریزان آیین اختتامیه همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی نعمت‌اللهی  قائم ‌مقام وزیر آموزش و پرورش،  مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی گسترده از خیرین عصر دوشنبه ۹ اردیبهشت در مرکز هماهیش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم با تعهد خیرین ۲۱۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس آسیب دیده در مناطق سیل زده در نظر گرفته شد.

بنابر محاسبات انجام شده حدود ۱۵۰۰ مدرسه در مناطق سیل زده آسیب دیدند که تاکنون اعتباری ۲۱۰ میلیارد تومانی برای نوسازی و بازسازی مدارس آسیب دیده از سوی خیرین به طور نقدی یا ساخت مدرسه در نظر گرفته شد.

از حضور دانش آموزان تا همکاری  صاحبان صنایع برای ساخت مدارس   
خیرین حاضر در این همایش از دانش‌آموز با تعهد یک میلیون تومانی تا صاحبان صنایع با تعهد چندین میلیارد تومانی بودند و بعضی از خیرین کمک‌های امروز خود را علی الحساب دانستند تا فازهای بعدی کار پیش رود.

در این همایش استانداران سه استان گلستان، خوزستان و لرستان حضور داشتند و به بیان شرایط استان، وضعیت مدارس و تمهیدات لازم برای ساماندهی شرایط پرداختند.

با توجه به هم‌اندیشی‌های انجام شده در این همایش ابعاد مختلف کمک به مدارس و چگونگی پیشبرد برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

این همایش در بستر قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان برگزار شد که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ۱۲ نهاد فرهنگی دیگر تشکیل شده و در حال خدمت رسانی به مناطق سیل زده است.
نظر شما