شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۶۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
نهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از نمایندگان نهادهای فعال فرهنگی در این حوزه در بستر قرارگاه فرهنگی کمک به سیل‌زدگان کشور برگزار شد.
دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان نهم اردیبهشت‌ماه با حضور رییس، معاون فرهنگی و مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از نمایندگان نهادهای فرهنگی فعال در حوزه کودک و نوجوان در سالن جلسات سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

در این نشست که در بستر قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان برگذار شد، سعید اوحدی درباره کمپین «بی‌قرار توام» و توجه ویژه به کودکان گفت: کودکان از یک طرف بیشترین تاثیر را از محیط می‌گیرند و از طرف دیگر شور و نشاط خانواده را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل توجه ویژه به آنها یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که از نخستین روزهای تشکیل قرارگاه فرهنگی به آن توجه ویژه شد.

وی افزود: این روزها دو دوره گذار را در مناطق سیل زده پشت سر می‌گذاریم. دوره گذار ساماندهی که این روزها در حال جریان است. اقدامات خوبی صورت گرفته است اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم. مرحله دوم نیز بعد از ساماندهی و برای بازگشت شرایط به حالت عادی و بازسازی منازل و جبران خسارت‌های مالی مردم در این مناطق است. دوره‌ای که شاید بیش از یک سال طول بکشد.

رییس سازمان فرهنگی هنری تاکید کرد: در تمام این مراحل باید در کنار مردم و به ویژه کودکان باشیم. ما در قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان دو کار بزرگ را برای تامین مالی این اتفاق طرح‌ریزی کردیم. همایش بزرگ خیرین برای بازسازی مدارس و حراج بزرگ آثار هنری برای کمک به بازسازی مدارس و کودکان آسیب دیده برگزار می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: همه ظرفیت سازمان فرهنگی هنری برای فعالیت نهادهای فرهنگی فعال در حوزه کودک و نوجوان برای کمک به کودکان و نوجوانان آسیب دیده سیل فعال خواهد شد.

ایجاد سامانه‌ای برای تعیین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مربوط به مناطق سیل زده

در نهمین دورهمی فعالان کودک و نوجوان مقرر شد سامانه‌ای در مجموعه کودک‌پرس راه اندازی شود که در آن ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مربوط به مناطق سیل زده و فعالان حوزه کودک به صورت متمرکز تجمیع شود. seil.koodakpress.ir از روزهای آتی فعالیت خود را برای ساماندهی به نهادهای فعال و داوطلب آغاز می‌کند.

این نشست با حضور نمایندگانی از هلال احمر، وزارت ارتباطات، دانشگاه خوارزمی، سازمان فضای مجازی سراج، ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز ریاست جمهوری، پیام رسان گپ، مرکز ملی فضای مجازی، کودک پرس، موسسه فرهنگ و هنر آفرین، مجموعه قرآن برای کودکان، شرکت دانش بنیان طراحان، جشنواره فیلم کوتاه مدرسه، موسسه کودکان ثروت‌ساز، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ماه آوا، مجوعه کلیک، مجموعه فرزندپرتال، اوژن تدبیر پارس، شرکت تین تاک، پژوهشگاه ارتباطات، مانی پارس ماد، معاون فرهنگی امور مساجد، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، مجموعه ماه آوا، موسسه خیریه مشیز، مدارس صدرا، شبکه امید، انتشارات جمال، ماه آوا، مسئول مهدهای قرآن تهران، مرکز تحول‌های همکاری پیشرفت، تیم جنگ کودک، خانه نوجوان، مجموعه مهدپرتال، مدرسه مجازی من، مجموعه فندق و فیلم آموز، همراهان آتیه پاسارگاد، کوشا، مجموعه راسا، انارستان، رسانه ۲۴، آوان سفر پارس، موسسه نبات و دانی، موسسه فرهنگی آفاق، پیک آسا، شبکه امید و پویا و چند تن از فعالان توانمند در حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

نظر شما