شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۶۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کتاب چهار جلدی «راز ثروت» نوشته حجت‌الاسلام محمدتقی فعالی سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه به همت فرهنگ‌سرای عترت در فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شد.
کتاب «راز ثروت» در فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی از کتاب چهار جلدی «راز ثروت» نوشته حجت‌الاسلام محمدتقی فعالی سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه به همت فرهنگ‌سرای عترت با حضور مصطفی بیات مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری و حجت‌الاسلام مرادی از شاگردان حجت‌الاسلام فعالی در فرهنگ‌سرای کتاب واقع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.  

مصطفی بیات مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگ‌سرای عترت در این نشست گفت: کتاب از این جهت ارزشمند است که ما را به سمت تکامل سوق می‌دهد و اگر کتابی را بخوانیم و درست بفهمیم، گام بلندی به سمت تکامل برداشته‌ایم. دغدغه‌ای که الان در جامعه وجود دارد و ما با آن درگیر هستیم، سبک زندگی است.

وی ادامه داد: اگر تحولات اجتماعی معاصر و گذشته را مرور کنیم،‌ می‌بینیم سیر تطوری که در مباحث اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته، نشان می‌دهد ما همواره داشته‌های خود را به رایگان در اختیار دیگران گذاشته‌ایم و چیزهایی را از آنها آموخته‌ایم که با فرهنگمان انطباق و سازگاری ندارد.

بیات اضافه کرد: متاسفانه در این میان معنویت به حاشیه رفته و امروز داریم از داده‌های غیربومی و التقاطی استفاده می‌کنیم. کتاب‌های حوزه ثروت‌آفرینی بیشتر به روش‌های غربی تکیه دارد و حالا شاهد کتابی هستیم که از فرهنگ اسلامی خودمان وام گرفته است. کتاب‌های راز ثروت با این نگاه به بازار نشر آمده که رازهای نهفته را برای ما مکشوف کند و افراد نگاه درستی به اصول منطقی حیات داشته باشند.

وی در پایان درباره کتاب «راز ثروت» عنوان کرد: در این کتاب می‌توانید با تعریف اسلام از فقر، رزق، عرفان پول و... آشنا شوید. امیدوارم کتاب‌ها را مطالعه کنید و بهره کافی را از آن ببرید.

رونمایی از مجموعه چهار جلدی «راز ثروت» پایان‌بخش این نشست بود.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «مسئله اساسی این است: کاستی یا فراوانی و کمیابی یا پریابی؟ آیا ثروت خوب است یا بد؟ دو مفهومی که هر مکتب اجتماعی از جمله اسلام به آن نظر دارد، فقر و غنا می‌باشد. اگر دیدگاه دین درباره ثروت، مذمت باشد و اسلام،‌ غنا را امر پلیدی بداند طبعا رفتار اقتصادی حکومت اسلامی و نیز رفتار اجتماعی مسلمانان متناسب با این دیدگاه شکل می‌گیرد و در صورتی که دین ثروت را ستایش کرده،‌ فقر را عنصر نکوهیده و پلید معرفی کند،‌ رفتارها هماهنگ با آن متفاوت خواهند شد. یک جامعه فقیر با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. در حالی که جامعه با رفع فقر و محرومیت می‌تواند از بیماری‌های فرهنگی و روانی بکاهد و استعدادها را شکوفا سازد. ثروت،‌ همیشه با زشتی‌ها و زیبایی‌های متعددی همراه بوده، چنان که فقر را آلام و ارزش‌های متنوعی همراهی می‌کند. به هر تقدیر، سوال این است که پول امر پسندیده‌ای است یا ناپسند؟ ثروت باارزش است یا فاقد ارزش؟ به انسان ثروتمند نگاه مثبت داشته باشیم یا منفی؟ فقر نکوهیده است یا زیبا؟»

مجموعه «راز ثروت» در چهار جلد «چگونه ثروتمند شویم؟»، «قوانین رزق را بدانیم»، «عرفان پول» و «فقیر نمانیم» توسط نشر تیماس وابسته به موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل‌یاسین منتشر شده است.
نظر شما