پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۷۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
نشست شورای معاونان و مدیران شهرداری منطقه ۱۵ با مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵، شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه با محوریت تعامل در راستای برطرف کردن نیازهای شهروندان منطقه با حضور شهردار منطقه ۱۵ در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست شورای معاونان و مدیران شهرداری منطقه ۱۵ با مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵، شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه با محوریت تعامل در راستای برطرف کردن نیازهای شهروندان منطقه در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شد. در این نشست وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۵، اسماعیل قضاتلو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگ‌سرای خاوران و معاونان و مدیران شهرداری منطقه ۱۵ و فرهنگ‌سرای خاوران حضور داشتند. 

در آغاز این نشست وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۵ عنوان کرد: از آنجایی که دغدغه‌ها و نیازهای جوانان از مباحث روز جامعه است، باید با بهره‌برداری بهینه از فضاهای فرهنگی در راستای ترویج و تقویت آیین‌های ملی و مذهبی خود گام برداریم و از این فرصت در راستای رفع نیاز جوانان با استفاده از ظرفیت فرهنگ‌سرا استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اقدامات شهرداری در سال گذشته و تعامل با فرهنگ‌سرا، شاهد اثرگذاری خوبی در زمینه وضعیت موجود پسماندها، حقوق شهروندی، نیازهای جوانان و رفع مشکلات کارگران بودیم. امید است بتوانیم از ظرفیت‌های منطقه ۱۵ به بهترین شکل استفاده کنیم و این نشست سرآغاز همکاری‌های هر چه بیشتر شهرداری تهران با سازمان فرهنگی هنری باشد.

در ادامه اسماعیل قضاتلو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ با تاکید بر رشد فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: توجه به حوزه فرهنگ، راهگشای مشکلات و معضلات اجتماعی است و کمک دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری منطقه ۱۵ در ارتقای هر چه بیشتر فرهنگ‌سرای خاوران به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی خاورمیانه می‌تواند اثرگذاری چشم‌گیری بیافریند.

وی افزود: دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ جامعه بسیار ریشه‌ای است و در این مورد توصیه می‌فرمایند که از کودکان و نوجوانان غافل نشویم. بنا بر این نظر ایشان درباره انجام کار فرهنگی برای کودکان و نوجوانان این است که باید گردش کار را تندتر کرد، چرا که ما می‌توانیم بهتر و دقیق‌تر کار کنیم و نگذاریم تربیت جوانانمان به دست دیگران بیفتد.

قضاتلو در پایان بیان کرد: نشست‌های مشترک در حوزه کودک و نوجوان در خصوص گسترش فضاها و کالبد فرهنگی اثربخشی زیادی را در پی داشته و منجر به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می‌شود. چرا که هر اندازه ما در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی هزینه کنیم، با داشتن مردمی با فرهنگ غنی با سرعتی چشمگیر به سوی قله‌های پیشرفت حرکت خواهیم کرد و زمینه‌های ظهور را فراهم می‌سازیم.

نظر شما