شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۷۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
فرهنگ‌سرای فردوس با مشارکت انجمن عکاسان نگاه، نشست تخصصی «نگاه تازه» با حضور «افشین بختیار» عکاس ایران‌شناس مطرح کشور را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه پردیسان فرهنگ‌سرای فردوس با مشارکت انجمن عکاسان نگاه، نشست تخصصی «نگاه تازه» با موضوع نگاهی به آثار افشین بختیار از هنرمندان عکاس مطرح کشور در زمینه ایران‌شناسی را روز چهارشنبه ۱۸اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ برگزار می‌کند.

افشین بختیار زاده متولد فروردین ۱۳۲۹ دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک به ۴۵ سال است که به کار عکاسی در موضوعاتی از طبیعت، معماری، مردمی، صنعتی و هوایی از ایران و میراث فرهنگی و آثار باستانی مشغول بوده و از ایشان بیش از ۶۵ کتاب نفیس ایران شناسی به چاپ رسیده است که از آن‌ها می‌توان به کتاب‌های از پاسارگاد تا داراب، ایران سرزمین افسانه‌ای، سفر به ایران، پرسپولیس، ایران و ایرانیان، هفت اقلیم، سیستان و بلوچستان، ایران سرای کهن، گیلان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، هفت رنگ زندگی و ایران، انسان، طبیعت، زندگی اشاره داشت.

افشین بختیار همچنین مدتی طولانی عکاس رسمی نشنال جغرافی در اروپا بوده و بیش از ٧۰ نمایشگاه بین‌المللی از آثارش برگزار شده است. او عضو رسمی عکاس یونسکو در خاورمیانه و از داوران دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه بوده است. بختیار در مصاحبه‌هایش همواره عنوان کرده است که ایران را نفس می‌کشد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44000203 تماس بگیرند.
نظر شما