پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
امام‌جمعه موقت تهران در نشست قرارگاه حمایت از سیل‌زدگان عنوان کرد:
حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران در هفتمین نشست هماهنگی قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان که روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان ۱۲ نهاد عضو این قرارگاه برگزار شد، عنوان کرد: باارزش‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی سرمایه فرهنگی‌اش است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفتمین نشست هماهنگی قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان ۱۲ نهاد عضو این قرارگاه در دفتر حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران برگزار شد. 

در این نشست حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرالله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سید محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، حجت‌الاسلام رضا رویت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده و نمایندگانی از سازمان صدا و سیما، بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی، شهرداری تهران، سازمان بسیج جامعه زنان، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، قرارگاه جهادی هم‌خانواده، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمعیت هلال احمر و سعید اوحدی رییس و تعدادی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حضور داشتند.

باارزش‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی سرمایه فرهنگی‌اش است

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری در آغاز این نشست گزارشی از فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان ارائه کرد و گفت: حماسه‌ای که مردم در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان آفریدند، بسیاری از مشکلات را حل کرد. در قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان باید به ساماندهی آسیب‌هایی که در مناطق سیل‌زده ایجاد شده بپردازیم. با حمایت مستمر از سیل‌زدگان باید به هموطنان دلگرمی دهیم و ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای این کار است. 

وی ادامه داد: حراج آثار هنری و ورزشی به نفع سیل‌زدگان در دستور کار ماست و پس از آن باید باقیمانده هزینه‌های تجهیز مدارس را تأمین کنیم. صدا و سیما نیز همکاری خوبی با قرارگاه حمایت از سیل‌زدگان دارد و در این مدت برنامه‌های زنده‌ای از شبکه‌های سیما خواهیم داشت. امیدوارم با نیت پاک همه دستگاه‌های فرهنگی، عملکرد قابل قبولی در این قرارگاه داشته باشیم. 

باارزش‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی سرمایه فرهنگی‌اش است

رییس سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: ظرفیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز ظرفیت بسیار بزرگی است و باید قدردان آن باشیم. رسانه ملی نیز بسیار تاثیرگذار بود و همایش بزرگ خیرین مدرسه‌ساز را به شکل مطلوبی انعکاس داد. با کمک رسانه ملی و سایر نهادها باید عزم مردم برای کمک به سیل‌زدگان را همچنان ادامه دهیم تا مردم مناطق سیل‌زده دلگرم شوند و خیالشان راحت باشد که مطالباتشان به درستی به سرانجام می‌رسد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «مادر امت» گفت: برای سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) متاسفانه در این سال‌ها کم‌کاری شده، ایشان خدمات ارزنده‌ای به اسلام ارائه کرده‌اند. به همین منظور، همایش بزرگ بانوان در میدان امام حسین(ع) با عنوان «مادر امت» را در نظر گرفته‌ایم و قصدمان این است که این برنامه با حضور گسترده زنان، ماندگار شود. ویژه‌برنامه «مادر امت» که روز دهم رمضان برگزار می‌شود، نیم‌نگاهی هم به موضوع حمایت از سیل‌زدگان دارد. 

امام‌جمعه موقت تهران: باارزش‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی سرمایه فرهنگی‌اش است

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران نیز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: فعالیت قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان بسیار ارزشمند است و سازمان فرهنگی هنری در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی عملکرد قابل قبولی داشته است. گزارشی که از فعالیت‌های قرارگاه ارائه کردند، نشانگر زحمات دستگاه‌های فرهنگی کشور است. 

وی ادامه داد: مهم‌ترین سرمایه امروز کشور ما، سرمایه فرهنگ است. هر چند در این حوزه نقدهایی مطرح می‌شود، اما کسی تردید ندارد که باارزش‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی سرمایه فرهنگی‌اش است. همه حوزه‌هایی که توانسته‌ایم در آن به موفقیتی برسیم، ریشه در فرهنگ دارد. دستاوردهایمان در حوزه‌های سیاست داخلی و خارجی، شکل‌گیری جبهه مقاومت اسلامی، ایجاد مردم‌سالاری دینی و... در فرهنگمان ریشه دارد. متاسفانه گاهی نگاهمان به ضعف‌ها معطوف می‌شود و آنها را بزرگ‌تر از چیزی که هستند می‌بینیم، در حالی که باید در کنار نقاط ضعف، نقاط قوت را هم دید.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان گفت: فرهنگ ما در دوران‌های گوناگون مانند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و... نقش مهمی ایفا کرده و باورها و اندیشه‌ها در طول این ۴۰ سال همواره ما را نجات داده است. این قرارگاه می‌تواند در این عرصه خیلی کمک‌کننده باشد و باید نقاط کلیدی فرهنگی را رصد و تقویت کند. با این ظرفیت عظیم فرهنگی، خیلی کارها می‌توان انجام داد و همچنان جای کار وجود دارد. انشالله قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان بتواند فعالیت‌هایش را با همین قوت ادامه دهد. 

در این نشست نمایندگان دیگر دستگاه‌های عضو قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان نیز به بیان پیشنهادها و نقطه‌نظرهای خود پرداختند.

نظر شما