جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۱۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
حجت‌الاسلام وحیدی در برنامه «در کوی نیکنامان»:
حجت‌الاسلام وحیدی در صد و چهل و پنجمین ویژه‌برنامه گرامی‌داشت خانواده شهدا با عنوان «در کوی نیکنامان» در فرهنگ‌سرای گلستان عنوان کرد: رمضان ماه شکوفا شدن قرآن و ماه صحبت خدا با بندگانش است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صد و چهل و پنجمین ویژه‌برنامه تجلیل و گرامی‌داشت خانواده شهدا با عنوان «در کوی نیکنامان» صبح روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور خانواده شهید فرامرز رمضانی‌زاده و با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد. 

این برنامه با قرائت زیارت پرفیض عاشورا آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام وحیدی سخنران مراسم عنوان کرد: چه چیزی  باعث شد که ماه رمضان مهم شود و اهمیت پیدا کند؟ بیشتر ما وقتی اسم ماه رمضان می‌آید، یاد روزه می‌افتیم و روزه را مهم‌ترین امر در این ماه می‌دانیم. اما این طور نیست. آنچه ماه رمضان را ماه رحمت کرده، قرآن است. رمضان ماه شکوفا شدن قرآن و ماه صحبت خدا با بندگانش است. در بین ما روزه از قرآن مهم‌تر شده و همین باعث شده که دیگر نتوانیم از ماه رمضان استفاده کنیم. ما روزه قضا نداریم، ولی قرآن قضا داریم.

وی افزود: این همان طراحی‌ای بود که بنی‌امیه و بنی‌عباس انجام دادند. بنی‌امیه و بنی‌عباس هیچ چیز را از اسلام کم نکردند، بلکه جابه‌جا می‌کردند و همین باعث شد که همه چیز از بین برود. امیرالمؤمنین(ع) در خطبه ۱۰۴ نهج‌البلاغه با تمثیلی زیبا فرمودند: بعد از رحلت پیامبر(ص) پوستین را وارونه بر تن اسلام کردند. روزه مهم است، اما از قرآن مهم‌تر نیست. متأسفانه بعضی از افراد حتی روخوانی قرآن را هم بلد نیستند. اگر قرآن را از ماه رمضان بگیرید، این ماه با ماه‌های قبل و بعد از آن فرقی ندارد. امام سجاد(ع) در دعای ۴۴ صحیفه سجادیه می‌فرمایند: این روزه به حرمت قرآن است. روزه مقدمه این است که بتوانیم به طرف قرآن برویم. در این ماه آشامیدن و خوردن را کم می‌کنیم، زیرا قرآن می‌خواهد تو را سبک کند. اگر از روزه خود برای قرآن استفاده کنی، دیگر تشنگی و گرسنگی را متوجه نمی‌شوی. 

حجت‌الاسلام وحیدی ادامه داد: قرآن یک راز است. داستان حضرت یوسف(ع) در قرآن راز است. چاه، تهمت، زلیخا و زندان همه راز است و باید این رازها را پیدا کنیم. داستان حضرت نوح(ع) و جفت‌جفت حیوانات را سوار کردن، پسر، کوه، آب، طوفان و... همه راز دارد. ما راز خودمان را به هر کسی نمی‌گوییم، بلکه به کسی که او را بشناسیم و هم‌عقیده ما باشد و رازنگهدار باشد، می‌گوییم و با او درد دل می‌کنیم. هر چه با قرآن هم‌سنخ‌تر باشی، راز بیشتری به تو می‌گوید. «لا یَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ» جز پاکان نمی‌توانند به آن دست یابند. (سوره واقعه، آیه ۷۹). قرآن پاک پاک است و ذره‌ای آلودگی در آن نیست. هر وقت قرآن را باز کنی، راز جدیدی به تو می‌گوید و دیگر احساس تنهایی نمی‌کنی. چقدر لذت‌بخش است وقتی خدا رازش را به تو بگوید. ان‌شاءالله رفاقت بین ما و قرآن بیشتر شود و قرآن به ما اجازه دهد محرم رازهایش باشیم و از این کلام الهی نهایت استفاده را ببریم.

در بخش بعدی این برنامه، مادر شهید فرامرز رمضانی‌زاده بیان کرد: من پنج فرزند داشتم که فرامرز فرزند ارشد من بود که در دوم تیر ماه ۱۳۴۱ به دنیا آمد و چهارم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در طلائیه به شهادت رسید. فرامرز پس از این که دو سال سربازی خود را در جبهه گذارند، دوباره قصد رفتن به جبهه را داشت که من مخالفت کردم و ۱۵ روز مانع از رفتنش شدم و به او گفتم تو وظیفه‌ات را انجام دادی و من راضی نیستم که دوباره به جبهه بروی و فرامرز ناراحت شد و به من گفت مادر از تو توقع نداشتم این حرف را بزنی و بعد راضی شدم.
 
مادر شهید درباره مفقودالاثر بودن شهید نیز عنوان کرد: من ۱۳ سال و نیم انتظار کشیدم تا اینکه بالاخره استخوان‌هایش را با دو هزار شهید دیگر آوردند و تشییع کردند.

در پایان برنامه، لوح سنگی منقش به عکس شهید و هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ به خانواده شهید رمضانی‌زاده اهدا شد.

نظر شما