چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۸۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
همزمان با ماه مبارک رمضان، چهارمین جشنواره بچه‌های محراب (ویژه پسران) در رشته‌های مکبری و مؤذنی برای کودکان و نوجوانان از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ملوک سیدآبادی دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بچه‌های محراب و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق از برگزاری چهارمین جشنواره بچه‌های محراب در رشته‌های مکبری و مؤذنی برای کودکان و نوجوانان از طریق فضای مجازی خبر داد و گفت: این جشنواره که از چند سال گذشته با هدف ترویج و توسعه آیین و مناسک دینی و تجلیل از مکبرین و موذنین کودک و نوجوان شهر تهران برگزار می‌شد، امسال برای اولین بار از طریق فضای مجازی برای کودکان ۱۲-۸ ساله در رشته مکبری و برای نوجوانان ۱۶-۱۲ ساله در رشته مؤذنی به اجرا در می‌آید.

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق در تبیین شیوه اجرای این جشنواره گفت: کودکان ۱۲-۸ ساله در رشته مکبری و نوجوانان ۱۶-۱۲ ساله در رشته مؤذنی برای حضور در این جشنواره پس از تهیه فیلم تکبیر و اذان‌گویی در مسجد، مدرسه و یا محل سکونت، با کمک والدین خود از طریق فضای مجازی به نشانی https://form.farhangsara.ir/mehrab و یا با دنبال کردن صفحه اینستاگرام بچه‌های محراب به صورت دایرکت به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و البته اگر فیلم ارسالی در مسجد تهیه شده باشد در ارزیابی، امتیاز بالاتری خواهد داشت.

وی مهلت ارسال فیلم‌های تکبیر و اذان‌گویی کودکان و نوجوانان از طریق فضای مجازی را ۲۶ رمضان اعلام کرد و گفت: هنگام ارسال فیلم مؤذنی و مکبری لازم است مشخصات شرکت‌کننده و منطقه محل سکونت او در سامانه ثبت شود.

سیدآبادی رعایت ترتیب، صوت، لحن، صحت قرائت و فصاحت را از جمله شاخصه‌های ارزیابی این جشنواره برشمرد که هیئت داوران بلافاصله پس از اتمام مهلت ارسال آثار، به ارزیابی آنها می‌پردازند.

به گفته وی، هیئت داوران پس از ارزیابی آثار واصله، ۵ نفر مکبر و ۵ نفر مؤذن برتر شهر تهران را انتخاب و در مراسمی که ۲۷ رمضان در میدان آیینی امام حسین(ع) با حضور مسئولان ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا می‌شود، معرفی و تقدیر می‌شوند.

دبیرخانه چهارمین جشنواره بچه‌های محراب در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، فرهنگ‌سرای اخلاق واقع شده است و شماره تلفن ۳۳۳۵۳۶۰۰ آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی شرکت‌کنندگان است.

نظر شما