جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۸۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
مریم ورزدار مدرس دانشگاه امام صادق(ع) و عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت زینب(س) درباره اهمیت برگزاری همایش سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: همایش «مادر امت» گام بلندی برای تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) برای زنان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مریم ورزدار مدرس دانشگاه امام صادق(ع) و عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت زینب(س) درباره اهمیت برپایی همایش «مادر امت» به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: اهمیت شخصیت حضرت خدیجه(س) در میان زنان تاریخ اسلام کم‌نظیر است و شخص پیامبر اکرم(ص) نیز پس از رحلت ایشان تا سال‌ها به تجلیل از کرامات حضرت خدیجه(س) می‌پرداختند، تا جایی که باعث برانگیخته شدن حسادت همسرانشان می‌شد. 

وی ادامه داد: مطمئناً دلیل تاکید پیامبر(ص) بر کرامات حضرت خدیجه(س) این بوده که نام ایشان در تاریخ ماندگار شود و صرفاً گرامی داشت و عزاداری برای همسر نبوده است. متاسفانه در این سال‌ها در حق ایشان جفا شده و به اندازه کافی به شخصیت این بانوی بزرگوار نپرداخته‌ایم و خودمان را از برکاتشان محروم کرده‌ایم. 

ورزدار با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) یک شخصیت بی‌بدیل و بی‌نظیر در اسلام هستند، افزود: ایشان حتی در زمان جاهلیت نیز القاب طاهره و سیده را داشتند و دینشان دین یکتاپرستی حضرت ابراهیم(ع) بود. حضرت خدیجه(س) مصداق کامل ایمان به غیب هستند و به قداست پیامبر(ص) حتی پیش از مبعث ایمان داشتند و رسالت پیامبر(ص) را پیش‌بینی کرده بودند. 

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: این بانوی بزرگوار نخستین زنی بودند که به پیامبر ایمان آوردند و تنها همسر پیامبر بودند که به عنوان یار و یاور در روزهای غربت و تنهایی در کنار ایشان حضور داشتند. حضرت خدیجه(س) وقتی به همسری پیامبر در آمدند، مورد سرزنش زنان قریش قرار گرفتند که چرا با جوانی ازدواج می‌کنند که از مال دنیا بهره‌ای ندارد، اما ایشان در اوج اطاعت و انقیاد در کنار پیامبر گرامی اسلام ایستادند. 

وی اضافه کرد: متاسفانه امکانات مالی ایشان آن قدر پررنگ شده که فداکاری‌های دیگرشان به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته، در حالی که بخشش ثروت تنها بخشی از خدمات ایشان به اسلام بوده است. برگزاری همایش «مادر امت» برای ایشان اگر چه دیر است، ولی قطعاً با اهداف عالی‌اش موفق خواهد بود و گام بلندی برای تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) برای زنان است.

همایش بین‌المللی «مادر امت» همزمان با فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود. 

برچسب ها: مادر امت ، حضرت خدیجه
نظر شما