پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۸۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از برگزاری همایش بین‌المللی «مادر امت» گفت: وجوه بین‌المللی حضرت خدیجه(س) پلی برای زنان مسلمان در جای‌جای جهان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زهره الهیان نماینده مردم تهران در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و رییس گروه آینده‌نگری و نظریه‌پردازی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره برگزاری همایش بین‌المللی «مادر امت» به مناسبت سالگرد وفات حضرت خدیجه(س) گفت: این همایش نقطه شروعی برای توجه دادن نسل جوان به ویژه دختران و زنان امروز به ابعاد مختلف شخصیتی حضرت خدیجه(س) است.

وی با اشاره به حضور زنان مسلمان از دیگر کشورها در این همایش گفت: وجوه بین‌المللی این بانوی مجاهد می‌تواند پلی برای زنان مسلمان در جای‌جای جهان باشد و حضور بانوان مسلمان از سایر کشورها و محور مقاومت در این همایش تاکیدی بر تاثیر شگفت شخصیت بی‌بدیل حضرت خدیجه(س) است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به حضرت خدیجه(س) به عنوان یک الگو گفت: شخصیت این بانوی گران‌قدر در ابعاد مختلفی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. ایشان در اوج سختی‌ها و تحریم‌ها، پس از صرف تمام سرمایه اندوخته خود در راه اسلام، دست از شعارهای اسلام و افکار پیامبر خود بر نداشتند و همواره یک حامی بزرگ برای مسلمانان بودند و در کنار آن به پرورش بانویی چون حضرت زهرا(س) پرداختند. 

وی در پایان گفت: بازخوانی نقش تاریخی، بی‌بدیل و منحصر به فرد حضرت خدیجه(س) برای زنان و دختران امروز یکی از مهم‌ترین کارهای فرهنگی است که باید به صورت جدی اجرا شود تا همه ما بیاموزیم چگونه می‌توان پای اهداف والای خود ایستاد و در تاریخ جاودان شد.

نظر شما