جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۸۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ از راه‌اندازی خانه گلیم تهران در خانه فرهنگ شمشیری خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رویا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگ‌سرای رویش از راه‌اندازی خانه گلیم تهران در خانه فرهنگ شمشیری خبر داد و گفت: خانه گلیم تهران با توجه به رهنمود رهبر معظم انقلاب در جهت رونق بخشی به تولید و ترویج صنایع دستی خانگی در اردیبهشت‌ماه ۹۸ با مشارکت و همیاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت صنایع دستی استان تهران در منطقه ۹ راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: گلیم به دلیل سبکی، قیمت پایین‌تر نسبت به فرش، آسانی بافت و رنگ‌ها و نقش‌های ساده و زیبایی رنگ‌ها و درخشندگی آن مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است و در بسیاری از روستاها به عنوان یکی از صنایع دستی مطرح توسط زنان روستایی تولید می‌شود.

فتحی ادامه داد: ترویج فرهنگ کارآفرینی، کمک به رشد صنایع دستی کوچک خانگی، ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه به خصوص زنان سرپرست خانوار، تقویت روحیه خودباوری در زنان و نوجوانان، آشنایی با هنر اقوام مختلف، کمک به تولید محصولات هنری با هزینه محدود و کاهش بیکاری از اهداف راه‌اندازی خانه گلیم است.

رییس فرهنگ‌سرای رویش تصریح کرد: آموزش طراحی سنتی، انواع گلیم، آشنایی با رنگرزی نخ و شیوه‌های نخ‌ریسی و برگزاری ورک‌شاپ‌های کارآفرینی، بخشی از فعالیت‌های خانه گلیم است.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و حضور در خانه گلیم تهران می‌توانند به خانه فرهنگ شمشیری واقع در خیابان شمشیری، جنت بوستان شمشیری مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۶۴۹۶۹۱ تماس بگیرند.
نظر شما