جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
همزمان با روز جهانی موزه‌ها از پرده نقاشی قهوه خانه‌ای با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۲۸ اردیبهشت در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) رونمایی می‌شود.
روز جهانی موزه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، 28 اردیبهشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی رونمایی از پرده نقاشی زنده یاد استاد حسین همدانی و آثار کارگاه پنج روزه نقاشی قهوه خانه ای اثر محمد رضا حسینی(از شاگردان استاد بلوکی فر) و محمدرضا پورفرزانه به مناسبت روز جهانی موزها رونمایی می شود.

همه ساله به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با هدف گسترش موزه های دنیا و همكاری همه جانبه‌ی علمی، فرهنگی و آموزشی، در جهت دستیابی به اهداف فرهنگی از طریق هماهنگ ساختن اقدامات بین المللی و تدوین برنامه هایی مؤثر كه دارای ظرفیت مشترک و دو جانبه بین مردم و موزه ها در سطح جهانی برگزار می شود .

در واقع هدف این است که موزه جایگاه خود را به عنوان یک نهاد غیرخصوصی و دائمی برای عموم به دست بیاورد. نهادی که در خدمت و توسعه جامعه است و میراث ملموس و ناملموس بشریت را در هر کشور حفظ و نگهداری می کند.

نظر شما