پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۱۹۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
فرهنگ‌سرای کار و تعاون، نود و پنجمین نشست کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی را دوشنبه ۳۰ اردیبهشت برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نود و پنجمین کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با موضوع «مدیریت بحران در زندگی روزمره» با مولفه‌های کنترل اوضاع، متوقف کردن ضرر، مدیریت زمان، عوامل موفقیت، شناسایی دو دشمن بزرگ مانند ترس از شکست و ترس از طرد شدن با حضور دانشجوی دوره دکتری روانشناسی بالینی روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت درسالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی محمد مکی کارشناس برنامه  ابتدا به مرور جلسه گذشته پرداخت و گفت: در قانون زندگی ما سه فاکتور وجود دارد که شامل: 1- کنترل مشکل و بحران 2-نحوه برخورد با مشکل و بحران 3-حل مشکل است.

وی با توجه به موضوع بحث این جلسه به ارتباط با انسان‌های موفق تشویق کرد و گفت: از تجربه و دانش این افراد بهرمند شوید و درحیطه آموزش برای فرزندانتان کارکنید. و در موقع بحران به چند نکته توجه کنید: اول پیشگیری کنید که منتج به بحران نشود، دوم به موقع درمان کنید، سوم بحران را مدیریت کنید و چهارم تصمیم گیری به موقع خیلی راه گشاست و شما باید هنر برخورد با آدم‌ها را یاد بگیرید و این خیلی مهم است.

مکی در ادامه عنوان کرد: همیشه به حل مشکل فکر کنید و ببینید رهبری شما باید به حل مشکل چگونه باشد.

این روانشناس خانواده در ادامه با توجه به مطالب فوق به مشکلات یکی از خانواده‌ها به طور مثال اشاره کرد و از مخاطبان خواست تا با مشارکت جمعی به تحلیل و بررسی موضوع بپردازند و راهکارهای مورد نظر را برای حل مشکل بیان کنند.  

در پایان این نشست کارشناس برنامه با توجه به موضوع مورد بحث و نظرخواهی از مخاطبان حاضر به جمع بندی نقاط قوت و ضعف راهکارها پرداخته و راهکارهای لازم را جهت حل بحران در زندگی را به مخاطبان ارائه دادند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرند.
نظر شما