سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۹۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کتابخانه ملی ۵۰۰ نسخه کتاب در عناوین مختلف به کتابخانه هنگام واقع در فرهنگ‌سرای هنگام هدیه کرد.
بهبود و به‌روزرسانی منابع کتابخانه هنگام با مشارکت کتابخانه ملیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه نهادی اجتماعی است که با گردآوری، سازماندهی و نگهداری دانش مدون بشر امکان رشد اندیشه، شکوفایی استعداد و باروری ذهن خلاق انسان پویا و جستجوگر را فراهم می‌کند.

به همین منظور کتابخانه هنگام واقع در فرهنگ‌سرای هنگام از مراکز زیر مجموعه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۴، بر اساس اهداف سازمانی در جذب مشارکت و منابع، تلاش نموده است تا در دو بخش با جذب مشارکت مردمی و سازمان‌های تاثیرگذار و مرتبط، منابع به روز و مورد درخواست مخاطبین خود را تامین کند. 

در بخش مشارکت مردمی با تشویق مخاطبین و انجام عضویت رایگان برای اهدا کنندگان کتاب، در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری به گردآوری کتب مناسب با مجموعه کتابخانه صورت گرفت که سالانه بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب به مجموعه اضافه می‌شود و در بخش مشارکت با سازمان‌های دیگر توانسته است با رایزنی و ارتباط با سازمان اسناد و کتابخانه ملی تعداد ۵۰۰ نسخه کتاب جدید با نشر و چاپ جدید دریافت کند.

کتابهای اهدایی کتابخانه ملی ایران به مجموعه کتابخانه هنگام که با گزینش و انتخاب کتابداران این مجموعه و متناسب با نیاز مخاطبین صورت گرفته است در موضوعات و بخش‌های مختلف کتاب فارسی، کمک آموزشی و کودک و نوجوان و نشریات است.

منابع دریافتی شامل ۱۵۰ نسخه کتاب کمک آموزشی چاپ سالهای ۹۶ و ۹۷ در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم و کنکور، ۱۵۰ نسخه کتاب جدید در حوزه کودک و نوجوان، ۵۰ نسخه کتاب رمان ایرانی و غیر ایرانی، ۲۰۰ نسخه کتاب عمومی و ۲۰۰ نسخه مجله در کتابخانه‌های دیگر مراکز منطقه ۴، توزیع و در اختیار مراجعین قرار گرفته است. 

علاقه‌مندان به استفاده از منابع کتابخانه هنگام و ۱۱۰ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌توانند تنها با عضویت در یک کتابخانه با در دست داشتن یک قطعه عکس و کارت شناسایی معتبر همراه با پرداخت شهریه یکساله از آن بهره مند شوند.

کتابخانه هنگام در بزرگراه رسالت، خیابان دلاوران، فرهنگ‌سرای هنگام واقع شده است.

نظر شما