جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۰۱۹۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری:
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از احیای فرهنگ کتابخوانی در اتوبوس‌های شهری خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره قرار دادن کتاب‌هایی در مکان‌های عمومی توسط سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: وضعیت بودجه سازمان فرهنگی هنری خوب نیست، البته مقام معظم رهبری بر روی کتاب و کتابخوانی تأکید دارند که یکی از دغدغه‌های ماست.

وی افزود: یکی از قالب‌های فرهنگ کتابخوانی در اتوبوس‌هاست که در حال بررسی هستیم تا این فضا را دوباره احیا کنیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه از نظر منابع محدودیت جدی داریم، گفت:‌ طرحی ویژه در حوزه کتابخوانی با مشارکت آموزش و پرورش داریم که به زودی اعلام خواهد شد.

فاطمیان‌پور با بیان اینکه باید با فشار بر فضای مجازی در حوزه کتابخوانی حوزه کودک و نوجوان فعالیت کنیم، افزود: شهرداری تهران به صورت رایگان یا با دریافت بهای اندکی فضای کتابخانه‌های شهر را استانداردسازی کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه چاپ و نشر باید شورای شهر و شهرداری برای تأمین منابع مالی به کمک سازمان فرهنگی هنری شهرداری بیایند، ادامه داد:‌ هر زمانی که کمک از جانب این ارگان‌ها باشد آماده شروع کار هستیم.

فاطمیان‌پور ادامه داد:‌ پس از سال‌ها اتوبوس هدهد به چهار اتوبوس تبدیل شد که بسته‌های متنوع فرهنگی از جمله کتاب را در شهر می‌چرخاند.

منبع: خبرگزاری آنا
نظر شما