جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۹۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
مراسم افطاری ساده با عنوان «سحرخیزان» ویژه روزه‌اولی همزمان با سالروز شهادت امام علی(ع) ۶ خرداد برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضات‌لو رییس فرهنگ‌سرای خاوران در خصوص برپایی مراسم «سحرخیزان» گفت: شب‌های قدر فرصتی برای الگو گرفتن از شیوه زندگی قرآنی حضرت علی(ع) است، لذا در راستای الگوگیری از امام علی(ع) بر آن شدیم تا سفره افطاری برنامه سحرخیزان کوچک را همزمان با سالروز شهادت امام علی(ع) ویژه ۵۰۰ دختر و پسر روزه‌اولی از ایتام برگزار کنیم.

اسماعیل قضات‌لو با بیان اینکه امام علی(ع) بهترین معلم و الگوی یتیم‌‌نوازی هستند، ادامه داد: هدف از برگزاری سفره افطاری و اطعام این کودکان، تبعیت از سیره معصومین(ع) و تشویق و ترغیب مردم به حمایت از محرومان است. چرا که امام علی(ع) در سخنان متعدد خود بر ضرورت توجه به نیازمندان و ایتام و پرهیز از بی‌اعتنایی نسبت به آنان تاکید کرده است.

وی افزود: این برنامه دوشنبه ۶ خرداد از ساعت ۱۹ با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری، شعرخوانی علی فانی و سخنرانی حجت‌الاسلام محسن قرائتی برگزار می‌شود.

این مراسم در بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، خیابان سیمون بولیوار، خیابان شاهد، کوچه چهارم، باغ رستوران شاهنامه فردوسی برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.
نظر شما