پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۱۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
همزمان با راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برگزاری فرهنگ‌سرای قدس، میزبان راهپیمایان شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برپایی غرفه‌های «فرهنگ‌سرای قدس» و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع، میزبان راهپیمایان است. فرهنگ‌سرای قدس در ضلع شمال شرقی میدان انقلاب اسلامی در قالب ایستگاه‌های فرهنگی و هنری میزبان شهروندان است.

غرفه‌های «ایستگاه کودک» با اجرای برنامه‌هایی مانند کودک فلسطینی، ایستگاه نقاشی کودک، نامه‌ای به یک کودک فلسطینی و کودکان غزه تنها نیستند، «ایستگاه کاریکاتور» با نمایش کاریکاتورهایی با موضوع فلسطین و اجرای کارگاه کاریکاتور، «ایستگاه خوشنویسی» با برپایی کارگاه و اجرای برنامه سنگ‌نوشته‌های مقاومت، «ایستگاه عکس» با برنامه‌های عکس یادگاری، استکبارستیزی و مقاومت و فلسطین، «نگارگذر» با برپایی نمایشگاه با موضوع تاریخچه تشکیل اسرائیل غاصب و «ایستگاه کتاب» با برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری مسابقه کتابخوانی در روز قدس پذیرای راهپیمایان خواهد بود.

همچنین اجرای نمایش‌های پانتومیم، عروسکی و خیابانی، نمایش «دادگاه» و تئاتر شورایی و پرده خوانی روز قدس با پنج پرده خلاصه شده در ۱۲ نقش از شخصیت‌های مقاومت و رژیم غاصب اسرائیل و تاریخ فلسطین از دیگر برنامه‌های فرهنگ‌سرای قدس است.

اتوبوس‌های کتابگرد هد هد برای نخستین سال در فرهنگ‌سرای قدس مستقر شده‌اند. کودکان و نوجوانان می‌توانند با حضور در این اتوبوس‌ها با کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری آشنا و به صورت رایگان عضو کتابخانه‌ها شوند و در برنامه‌های ویژه‌ای همچون معرفی کتاب، قصه گویی، مسابقه و..... شرکت کنند.

نظر شما