جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۱۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
همزمان با سی‌امین سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) می‌توانید با حضور در فرهنگ‌سرای امام(ره)، از برنامه‌های ویژه این فرهنگ‌سرا به مناسبت نیمه خرداد بهره ببرید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای امام(ره) یکی از جدیدترین فرهنگ‌سراهای تهران است که با گذشت پنج سال از راه‌اندازی آن در محله جماران، حالا مخاطبان پرشماری دارد و سی‌امین سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرصت مناسبی است که از این فرهنگ‌سرا دیدن کنید و از برنامه‌های ویژه سالگرد ارتحال امام(ره) استفاده کنید. 

باغ امیرسلیمانی از باغ‌های قدیمی و متروکه محله جماران بود که به همت شهرداری منطقه ۱ و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی خریداری شد و پس از بازسازی در سال ۹۲، در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفت و ۱۳ خرداد ماه سال ۹۳ و در آستانه سالروز رحلت امام خمینی(ره) با عنوان «فرهنگ‌سرای امام(ره)» گشایش یافت. 

فرهنگ‌سرای امام(ره) را همزمان با سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) ببینید

این فرهنگ‌سرا که جنب حسینیه شماره دوی جماران واقع شده است، محلی برای معرفی اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مجالی برای تبادل افکار و آرای اندیشمندان حوزه‌های مرتبط با امام و رهبری است. اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی با موضوع امام(ره) نیز زمینه‌ساز آشنایی شهروندان با سیره و سلوک حضرت امام خمینی(ره) خواهد بود. 

فرهنگ‌سرای امام(ره) با محوطه‌ای بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع، شامل ساختمانی تاریخی، محوطه نگارخانه، سالن اجتماعات، محوطه غرفه‌های فرهنگی، ساختمان اداری در دو طبقه، فضای غرفه‌ای برای فعالیت‌های نمایشگاهی، کافه کتاب، سالن کوشک، چند کلاس آموزشی و کتابخانه است. در کنار این فضاها، محوطه زیبا با آبنما و باغ گل و درختان میوه و سیبستان از دیگر فضاهای این مجموعه است که محیطی دلپذیر برای شهروندان و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

فرهنگ‌سرای امام(ره) را همزمان با سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) ببینید

برپایی تورهای امام‌شناسی برای نوجوانان و جوانان با همکاری مجتمع جماران و مجموعه‌های مرتبط، برگزاری برنامه‌های نقد و نظر پیرامون آثار تولید شده با موضوع امام(ره)، برپایی نمایشگاه‌های موضوعی با محوریت امام و مقام معظم رهبری، برگزاری کارگاه‌های هنری با موضوعات مرتبط با امام و رهبری، حمایت از تولیدات فاخر فرهنگی و هنری و برگزاری انواع برنامه‌های مشترک با مراکز و مؤسسات مرتبط با انقلاب اسلامی و رهبری از دیگر برنامه‌های این فرهنگ‌سراست.

فرهنگ‌سرای امام(ره) را همزمان با سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) ببینید

همزمان با سی‌امین سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ‌سرای امام(ره) ویژه‌برنامه «ایران در سوگ» را با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌کند. نمایشگاه عکس «خورشید جماران» با نمایش ۲۰ عکس تاریخی از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در سنگر مبارزه و قیام، دوران جوانی، اوج‌گیری انقلاب اسلامی و قیام مردم، هجرت امام خمینی(ره)، بازگشت امام خمینی(ره)، دیدار با شخصیت‌های مختلف و ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) برپا شده است. همچنین نمایشگاه کتاب «جماران در سوگ» با نمایش، معرفی و فروش کتاب با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با تفکرات، آرمان‌ها و کتاب‌های امام خمینی(ره)، توزیع فلش‌کارت‌های کلمات قصار امام خمینی(ره) و توزیع وصیت‌نامه امام با عنوان هدیه‌ای از امام(ره) و اردوی فرهنگی و دیدار از بیت امام(ره) از دیگر بخش‌های این برنامه است. 

فرهنگ‌سرای امام(ره) را همزمان با سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) ببینید

فرهنگ‌سرای امام(ره) در خیابان شهید باهنر، خیابان امیرسلیمانی واقع شده و برای استفاده از برنامه‌های ویژه فرهنگ‌سرا در ایام ارتحال امام خمینی(ره) می‌توانید از ۸ تا ۱۸ خرداد ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به این مکان فرهنگی مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۶۱۰۰۸۹۵ تماس بگیرید. همچنین نزدیک بودن «حسینیه جماران» به فرهنگ‌سرا، این امکان را به شما می‌دهد که از محل زندگی امام راحل نیز دیدن کنید.
نظر شما