جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین بزرگداشت سی‌امین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در ایلام گفت: قرائت امام(ره) از اسلام همراه با آزادی، عدالت اجتماعی، کرامت و رهایی انسان‌ها بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دوشنبه ۱۳ خرداد در مراسم گرامی‌داشت سالگرد عروج ملکوتی امام راحل در مسجد جامع شهر ایلام اظهار کرد: بعد از گذشت نیم قرن از خرداد ۱۳۴۲ و ۴۰ سال از انقلاب اسلامی راه و حرکت امام راحل که به پشتیبانی ملت ایران اسلامی آغاز کرد، همچنان ادامه دارد و امروز در سراسر جهان گسترده شده است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها به لحاظ شناختشان به رویدادها و حوادث پیرامون خود به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند، افزود: افرادی که چنان سرگرم امور دنیوی هستند که کمترین شناخت را نسبت به حوادث و رویدادهای اطراف خود دارند، این افراد سد راه حق بوده و نمی‌خواهند که بشنوند.

اوحدی تصریح کرد: امام راحل در مسجد فیضیه قم شاه را نصیحت کردند که به اسلام این‌قدر ضربه نزنید، اما اهل دنیا و آنهایی که در مادیات دنیا غرق شدند، مانند کسانی هستند که بر مرکب سوار می‌شوند، در حالی که در خواب غفلت هستند، سرانجام این افراد هلاکت و نابودی است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: یک دسته از افراد نیز به وقایع و رویدادهای پیرامون خود شناخت نسبی دارند که عامه جامعه هستند که اگر این افراد سخن رهبر خود را بشنوند به فلاح می‌رسند و اگر نشنوند این گروه نیز مانند گروه اول از بین خواهند رفت و دچار خسران خواهند شد.

وی تصریح کرد: برخی افراد فکر می‌کنند که بصیرت دارند و در مسیر قرارگرفته‌اند. در حالی که در شانه‌های خاکی راه قرار دارند که باید بصیرت خود را افزایش دهند، اما گروه سوم گروهی هستند که تاریخ‌ساز می‌شوند، انسان‌هایی ارزشمند هستند. رژیم شاه از زمان عقب بود و درک نکردند، سخنان امام راحل را درک نکردند و به خواری رسیدند.

قرائت امام(ره) از اسلام همراه با آزادی و کرامت انسان‌هاست


اوحدی بیان کرد: گروه سوم به دلیل ارزش‌های دینی و تاسی از ائمه اطهار(ع)، قدرت تشخیص میزان برای ملت‌ها می‌شوند، امام راحل در همان سال ۴۲ فرمودند که منفورترین انسان‌ها در نزد مردم جهان رئیس‌جمهور آمریکاست، امروز هم بعد از گذشت نیم‌قرن، منفورترین انسان‌ها در نزد مردم جهان رییس‌جمهور آمریکاست.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه با مطالعه و تحقیق باید از ظاهر امام راحل به سمت اندیشه‌های ناب امام(ره) و سیر علمی و عملی آن حضرت حرکت کنیم، گفت: اگر خوب در سیره آن حضرت تحقیق کنیم، بیش از پیش شاهد عظمت و شکوه و بزرگی این شخصیت بزرگ جهان معاصر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سه رکن اساسی هرم سیاسی پیروزی انقلاب اسلامی، دین‌باوری و دین‌مداری امام راحل، اعتماد امام(ره) به مردم و مردم‌داری آن حضرت و قدرت تحلیل شناخت و بصیرت و دشمن‌شناسی حضرت امام راحل بوده است، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب در واقع منشور ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است.

اوحدی بیان کرد: مراکز آموزشی و دانشگاه باید بیانیه گام دوم انقلاب را نه تنها به عنوان یک متن، بلکه به عنوان منشور چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مطالعه کنند، این بیانیه منشور رسیدن انقلاب اسلامی به قله‌های رفیع، به اعتبار و اعتماد مردم است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امام راحل، زمانی حرکت خود را آغاز کرد که تمام ایسم‌ها در زمینه‌های مختلف به بن‌بست رسیده بودند، دنیا به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود. امام در گفتمان خود، به مقتدای خود حضرت سیدالشهدا(ع) اقتدا کردند و شعار ایشان نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی شد.

قرائت امام(ره) از اسلام همراه با آزادی و کرامت انسان‌هاست


وی با اشاره به اینکه به اعتماد مردم از ویژگی‌های بارز حضرت امام(ره) بود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز امروز همواره بر این ویژگی تأکید دارند. امام راحل که فراتر از زمان بودند، به جوانان و فرزندان ملت ایران اعتماد کردند و انقلاب اسلامی را به پشتوانه همین مردم به پیروزی رساندند.

اوحدی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی به لحاظ سیاسی، قدرت دفاعی و اقتدار نظامی در بالاترین شرایط خود قرار دارد، امروز به برکت شاگردهای امام راحل و اقتداکنندگان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد گفتمان انقلاب اسلامی در لبنان، سوریه و عراق و آفریقا و مناطق مختلف جهان هستیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به قدرت جبهه مقاومت در منطقه، بیان کرد: معامله قرن، صرفاً یک راه‌حل سیاسی بود که آبروی ازدست‌رفته اسرائیل و آمریکا را احیا کند، امروز ما در اوج اقتدار قرار داریم اگر امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان می‌فرمایند که احتمال جنگ صفر است، به برکت اعتماد به مردم و همین جوانان انقلاب اسلامی است.

منبع: شبستان
نظر شما