سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۰۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری «عید بندگی» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری «عید بندگی» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

حرکت «کاروان گل» یکی از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در نماز عید سعید فطر بود که این کاروان پیش از آغاز نماز در ضلع شمالی مصلای امام خمینی (ره) مستقر بود و پس از اقامه نماز عید سعید فطر، با حرکت از بزرگراه رسالت و پس از گذر از خیابان‌های قنبرزاده و شهید بهشتی، به خیابان شهید مفتح و میدان شهدای هفتم تیر رسید. اهدای گل به شهروندان در طول مسیر و اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند سرود و موسیقی از جمله برنامه‌های کاروان گل بود.

همچنین سه ایستگاه ثابت نیز در درهای شماره ۱۲ و ۱۷ مصلای امام خمینی (ره) و تقاطع خیابان‌های شهید بهشتی و قنبرزاده پذیرای نمازگزاران بود. برنامه‌های این ایستگاه‌ها دو ساعت قبل از اقامه نماز عید فطر آغاز شد و با تمرکز بر آوا و نوا، گروه‌های سرود دانش‌آموزی، گروه‌های تواشیح و... به اجرای برنامه پرداختند.

ویژه‌برنامه‌های «عید بندگی» در نماز عید سعید فطر برگزار شد

در کنار هر کدام از ایستگاه‌ها، یک غرفه به اهدای گل و هدایا به نمازگزاران می‌پرداخت و در آن هدایای فرهنگی‌ای که در تیراژ ۶ هزار نسخه توسط سازمان فرهنگی هنری تولید شده بود، به کودکان نمازگزار اهدا شد تا خاطره‌ای خوش از نماز عید سعید فطر در ذهنشان به یادگار بماند. همچنین در هر غرفه دو هزار و ۵۰۰ شاخه گل توزیع شد. غرفه دیگری که در کنار هر سه ایستگاه تعبیه شده بود، غرفه پذیرایی بود که اقلام آن توسط معاونت خدمات شهری تأمین شد و توسط همکاران سازمان فرهنگی هنری بین نمازگزاران توزیع شد.

بخش دیگر برنامه‌های «عید بندگی»، برپایی چهار نگارگذر بود که در داخل و پیرامون فضای مصلای امام خمینی (ره) جانمایی شد و در هر نگارگذر، حدود ۱۵ تصویر مرتبط با نماز عید سعید فطر در فضایی به طول ۳۰ تا ۴۰ متر به نمایش در آمد.

ویژه‌برنامه‌های «عید بندگی» در نماز عید سعید فطر برگزار شد
همچنین توزیع ۳۰ هزار نسخه نشریه «خط حزب‌الله» با هماهنگی موسسه انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و توزیع بروشوری با محتوای صفات اخلاقی روزه‌دار و اهمیت عید سعید فطر از بیان مقام معظم رهبری در سه ایستگاه سازمان فرهنگی هنری انجام شد. حدود ۳۰ تا ۵۰ هدیه نفیس نیز برای میهمانان خارجی و سفرای کشورهای اسلامی که در نماز عید سعید فطر شرکت می‌کنند آماده شده بود که تقدیمشان شد.
نظر شما