شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۰۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
«شب سینمای چین» همزمان با هفته علمی و فرهنگی چین ۲۰ خردادماه با نمایش دو اثر شاخص، در فرهنگ‌سرای ابن سینا برگزار می شود.
شب سینمای چین در فرهنگ‌سرای ابن‌سینابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای ابن‌سینا با مشارکت دفتر همکاری‌ها و ارتباطات علمی و بین‌المللی دانشگاه امام صادق(ع) همزمان با برگزاری هفته علمی و فرهنگی چین، شب سینمای چین را دوشنبه ۲۰ خردادماه ساعت ۱۸ با حضور دکتر عبدالکریم خیامی و رضا درستکار کارشناس و منتقد سینما برگزار می‌کند. 

در این نشست فیلم‌های سینمایی «زمین سرگردان» و «زیستن» دو اثر برتر سینمای چین به نمایش درآمد و سپس نقد و بررسی می‌شود. 

«زمین سرگردان» به کارگردانی فرانت گو، محصول ۲۰۱۹ و دومین فیلم پرفروش غیر انگلیسی زبان تاریخ سینما و سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ است. در این فیلم، خورشید در حال خاموشی و مرگ بود، مردم سراسر جهان برای حرکت زمین از مدار خود و بردن زمین به یک سیستم ستاره‌ای جدید، موتورهای کنترل کننده سیاره غول پیکر ساختند. با این حال سفر ۲۵۰۰ ساله با خطرات غیر منتظره همراه بود.

«برای زندگی» نیز فیلمی در ژانر درام و به کارگردانی جانگ ییمو محصول ۱۹۹۴ است که جایزه بزرگ چهل و هفتمین جشنواره فیلم کن را دریافت کرد. داستان فیلم که برگرفته از رمانی با همین نام از هوا یو است ماجرای یک قمارباز را به تصویر می‌کشد که خانه‌اش را می‌بازد. 

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست‌ها می‌توانند به فرهنگ‌سرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند.
نظر شما