جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۰۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
نمایشگاه عکس «معرفی موزه مقدم» به همت مدیریت فرهنگی هنری مترو با مشارکت شرکت بهره‌برداری مترو در متروگالری ایستگاه متروی میدان انقلاب اسلامی برپا شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه عکس «معرفی موزه مقدم» به همت مدیریت فرهنگی هنری مترو با مشارکت شرکت بهره‌برداری مترو در متروگالری ایستگاه متروی میدان انقلاب اسلامی برپا شده است. این نمایشگاه در قالب ۴۰ تصویر به معرفی خانه موزه مقدم به گردشگران می‌پردازد.

این خانه که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد، ملک استاد محسن مقدم، استاد برجسته دانشگاه تهران بوده که معماری قدیمی ایران را در بخش‌های مختلف از جمله اتاق پیشخوان، اتاق گاه‌نگاری، حوضخانه، ایوان قاجار، گلخانه و... به نمایش می‌گذارد. در سال ۱۳۵۱ استاد مقدم با توجه به علاقه وافرش به علم، تاریخ و هنر، خانه پدری خود را به همراه آثار نفیس گردآوری شده وقف دانشگاه تهران کرد. استاد محسن مقدم در سال ۱۳۶۶ دار فانی را وداع گفت و پس از مرگ همسر ایشان در سال ۱۳۶۹، تولیت موزه مقدم در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار گرفت.

این نمایشگاه تا پایان تابستان به صورت گردشی در ایستگاه‌های مختلف متروی تهران برپا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به متروگالری ایستگاه متروی میدان انقلاب اسلامی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۹۶۶۵۲۶۰۷ تماس بگیرند.
نظر شما