پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۰۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
هنرمند فعال در هنرهای تجسمی عنوان کرد
بنفشه احمدزاده تصویرگر و نقاش درباره حراج آثار هنرمندان تجسمی به نفع سیل‌زدگان گفت: برگزاری نمایشگاه «خانه خوبان» یک حرکت بسیار انسان‌دوستانه است، به شرط آنکه ادامه داشته باشد و در آن وقفه نیفتد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه و فروش آثار هنرهای تجسمی به نفع آسیب‌دیدگان در سیل با عنوان «خانه خوبان» به همت سازمان فرهنگی هنری به مدت هشت روز در گالری پردیس ملت برگزار می‌شود. 

بنفشه احمدزاده تصویرگر و نقاش یکی از هنرمندانی است که تعدادی از آثار خود را در این نمایشگاه به نفع سیل‌زدگان به فروش می‌رساند. وی درباره این نمایشگاه گفت: فکر می‌کنم برگزاری نمایشگاه «خانه خوبان» یک حرکت بسیار انسان‌دوستانه است، به شرط آنکه ادامه داشته باشد و در آن وقفه نیفتد. کار سازنده باید مستمر و ادامه‌دار باشد تا بتوانیم کار موثری انجام دهیم، ولی شروع این کار قابل تقدیر و ستایش است. 

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه سه اثر از من به نمایش در می‌آید و در حراج به فروش می‌رسد. دو تابلو با عنوان «پنجره» و با تکنیک رنگ اکرلیک و رنگ روغن کار کرده‌ام و یک کار فلزی با عنوان «فروغ فرخزاد» که با تکنیک چاپ اسید روی مس کار شده و در نمایشگاه «خانه خوبان» به نمایش در می‌آید. تصمیم دارم بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از عواید فروش آثارم را به سیل‌زدگان اختصاص دهم.

این هنرمند حوزه هنرهای تجسمی در پایان گفت: از هنرمندان همه رشته‌های هنری انتظار دارم که در این کار نیکوکارانه شرکت کنند تا شرایط سیل‌زدگان کمی بهبود پیدا کند. مطمئناً اگر خودمان را جای این عزیزان بگذاریم، متوجه شرایط سخت آنها می‌شویم.

نمایشگاه «خانه خوبان» با ۱۲۵ اثر از هنرهای تجسمی چون؛ نقاشی، خوشنویسی، طراحی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور و... به مدت هشت روز از ۲۴ تا ۳۱ خرداد در گالری پردیس ملت برپاست.

در این نمایشگاه ۸۴ هنرمند بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد فروش آثار خود را به آسیب‌دیدگان سیل اهدا می‌کنند.

آثار هنرمندانی چون؛ کامبیز درمبخش، فخر‌الدین فخرالدینی، حسین محجوبی، یدالله کابلی خوانساری، کوروش شیشه‌گران، طاهر شیخ‌الحکمایی، جواد بختیاری، عین‌الدین صادق‌زاده، معصومه مظفری و... در نمایشگاه «خانه خوبان» به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه خانه خوبان می‌توانند از ۲۴ تا ۳۱ خرداد به گالری پردیس ملت به نشانی؛ خیابان ولی‌عصر(عج)، بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان مراجعه کنند.
نظر شما