جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۱۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
ثبت نام دوره‌های آموزشی خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران آغاز شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روابط عمومی مرکز مطالعات و آموزش، سید نوید برکچیان مدیرعامل موسسه آموزش شهر از آغاز ثبت نام دوره‌های آموزشی خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد و گفت: ظرفیت گسترده امکانات آموزشی‌ای که در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سرتاسر شهر قرار دارد، موجب شده مراکز وابسته به سازمان تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین شبکه‌های ارائه خدمات آموزشی در سطح کشور شود. خانه کودک شهر شکوفه‌ها هم از جمله امکانات آموزشی‌ای است که به منظور ایفای ماموریت‌های محوله ایجاد شده است.

برکچیان در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از ۷۵ شعبه خانه کودک توسط سازمان فرهنگی هنری مدیریت می‌شود که آموزش کودکان ۴ تا ۶ ساله در حوزه‌های شهروندی و اجتماعی با رویکرد دینی و بومی را بر عهده دارد.

مدیرعامل موسسه آموزش شهر با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها نظام آموزشی مدون، منحصربه‌فرد و منابع آموزشی تخصصی آن است، افزود: هم‌اندیشی متخصصان و اندیشمندان حوزه تکنولوژی آموزشی و روان‌شناسان کودک، با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه تدریس، بسته آموزشی جامعی را به وجود آورده که می‌توان آن را از نمونه‌های کم‌نظیر آموزش پیش از دبستان نام برد.

برکچیان اظهار کرد: در تهیه محتوای آموزشی این نظام سعی شده به تمام جنبه‌های رشدی کودکان توجه شود که بر این اساس، هیچ‌کدام از نیازهای کنونی و آینده کودکان نادیده گرفته نمی‌شود.

وی همچنین گفت: با توجه به نظام آموزشی شهر شکوفه‌ها، کتاب‌هایی مخصوص دو گروه سنی ۴ تا ۵ و ۵ تا ۶ سال تهیه و تدوین شده‌اند که با طراحی‌های گوناگون و استفاده از قالب‌های مختلف بازی، کارگاه و آموزش به ارائه محتوای مورد نیاز کودکان می‌پردازند. این کتاب‌ها در حوزه‌های دین و اخلاق، اجتماعی، شناختی، خودیاری، بهداشت، ایمنی و سلامتی و هنری طراحی و تدوین شده‌اند.

مدیرعامل موسسه آموزش شهر در پایان گفت: با شروع سال تحصیلی هر نوآموز بسته‌ای تحویل می‌گیرد که کلیه محصولات آموزشی و کمک‌آموزشی خانه‌های کودک به صورت یک‌پارچه در آن وجود دارد. تمام محصولات کمک‌آموزشی مورد نیاز نوآموزان نیز توسط بهترین شرکت‌های داخلی با علامت انحصاری خانه‌های کودک تولید و در بسته‌ها قرار می‌گیرد.
 
ثبت نام خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها همزمان با شروع فصل تابستان در همه فرهنگ‌سراها و مراکز تابعه سازمان فرهنگی هنری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران آغاز شده است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی ma.fahngsara.ir و یا سامانه آموزش به نشانی http://edu.farhangihonari.ir مراجعه کنند. همچنین واحدهای آموزش کلیه مناطق ۲۲ گانه از ساعت ۹ تا ۱۷ آماده پاسخ‌گویی به مراجعان است. 
نظر شما