سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۱۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر: شهردار تهران می‌تواند لایحه اصلاح بودجه تنظیم و به شورا ارائه کند.
واکنش حسن رسولی به حواشی بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با واکنش به حواشی ایجادشده پیرامون بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت در مواردی که برخی اقلام هزینه‌ای یا درآمدی در بودجه از قلم بیفتد، شهردار تهران می‌تواند لایحه اصلاح بودجه تنظیم و به شورا ارائه کند.

سید حسن رسولی در گفت‌وگو با پانا، درباره حواشی ایجادشده پیرامون بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: لایحه بودجه سالیانه شهرداری تهران در بر دارنده همه سرفصل‌های درآمدی و هزینه‌ای جاری شهرداری شامل مناطق، نواحی، سازمان‌ها و شرکت‌هاست. این بودجه بر اساس قانون از سوی شهردار تحویل شورای شهر می‌شود و بعد از بررسی و اظهار نظر کمیسیون‌های تخصصی، در صحن شورا تصویب می‌شود و برای هیأت تطبیق ارسال می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران افزود: چنانچه لایحه بودجه مغایرت قانونی نداشته باشد، به شهردار ابلاغ می‌شود و به عنوان سند درآمدی و هزینه‌ای یک ساله شهرداری تهران لازم‌الاجراست.

وی اضافه کرد: ممکن است به هر دلیلی برخی اقلام هزینه‌ای یا درآمدی در فصل تنظیم لایحه یا در دوره رسیدگی به لایحه در صحن شورا و در کمیسیون‌ها از قلم بیفتد یا کاستی‌ای در مورد اعداد و ارقام صورت بگیرد. در این مواقع، راه حل آن ارائه اطلاعات صحیح به صورت حساب شده خدمت شهردار است.

رسولی افزود: راه قانونی‌اش این است که شهردار تهران در آن مورد خاص بر اساس اختیاراتی که دارد، لایحه اصلاح بودجه را تنظیم کند. آن لایحه می‌آید، در مورد آن سرفصل‌ها که اعداد و ارقام نیازمند اصلاح است، بر اساس آن لایحه درخواستی آقای شهردار به بحث گذاشته می‌شود، اصلاح و در نهایت ابلاغ می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به موضوع استعفای اوحدی در پی تحقق نشدن بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: راه حل استعفا و کناره‌گیری کمی برایم غریب است و با شناختی که از آقای اوحدی دارم، این را بعید می‌دانم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که برای حل این مشکل حتماً اقدام خواهیم کرد، چرا که ما به عنوان نماینده مردم در شورای شهر حضور داریم و وظیفه‌مان حل این مسائل است.

منبع: پانا
نظر شما