شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۱۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنرهای تجسمی «خانه خوبان» در حمایت از آسیب‌دیدگان سیل عنوان کرد: بلندآوازه‌ترین هنرمندان ایران در نمایشگاه «خانه خوبان» حضور دارند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنرهای تجسمی «خانه خوبان» در حمایت از آسیب‌دیدگان سیل که در پردیس ملت برگزار می‌شود، عنوان کرد: هنرمندان حساس‌ترین گروه هر جامعه‌ای هستند، کسانی که زودتر از بقیه گروه‌های اجتماعی از وقایع اطرافشان متأثر می‌شوند. از همین جهت در خیلی از کشورها از هنرمندان به عنوان عناصر حساسی که می‌توانند به برنامه ریزان در آینده‌پژوهی کمک کنند، بهره می‌برند. 

وی ادامه داد: طبیعی است که در ایران هم هنرمندان نسبت به اتفاقاتی که در اطرافشان می‌افتد، حساسیت نشان می‌دهند و احساس مسئولیت اجتماعی دارند. علی‌رغم اینکه اقتصاد هنر در ایران به اندازه بایسته بزرگ نیست و بعضاً هنرمندان خودشان دغدغه‌های معیشتی دارند، اما هر بار که حادثه‌ای پیش می‌آید، هنرمندان نخستین کسانی هستند که به صورت داوطلبانه با خانواده بزرگ ایرانیان همراهی می‌کنند. در اتفاقی که در آغاز امسال رخ داد نیز هنرمندان برانگیخته و همدستان شدند که کارهای متعدد و متفاوتی را انجام دهند. کارهای متعددی انجام شده و به امروز رسیدیم که از یکی از بهترین رویدادهایی که در این حوزه شکل گرفته بازدید می‌کنیم. 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تفاوت نمایشگاه «خانه خوبان» با سایر نمایشگاه‌ها گفت: آن طور که من آثار نمایشگاه را تماشا کردم، کیفیت فوق‌العاده نمایشگاه «خانه خوبان» توجهم را جلب کرد. بلندآوازه‌ترین هنرمندان ایران، مشاهیر هنرهای تجسمی در سبک‌ها و رشته‌های مختلف همگی آمده‌اند و ۸۷ هنرمند با ۱۲۷ اثر عدد بزرگی است و نشان می‌دهد که این خانواده تمام‌قد به کمک برخاسته‌اند و ما هم باید به این نیت بلند احترام بگذاریم. 

وی در پایان درباره عملکرد سازمان فرهنگی هنری در حوزه تجسمی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل مأموریت قانونی‌ای که دارد، به نوعی مرجعیت تصمیم‌گیری درباره هنرها از نظر حاکمیت را بر عهده دارد. دستگاه‌های مختلفی که در طول سال‌ها به عرصه هنر وارد شده‌اند، همگی در حکم یاوران و دست‌های مضاعف وزارت ارشاد هستند. در واقع وزارت ارشاد رقیب دستگاه‌ها نیست، بلکه مرکز هماهنگی تمام کسانی است که در عرصه هنر فعالیت دارند، از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که یک سازمان بزرگ و خوشنام در عرصه هنری است و البته بیشتر همت آن در حوزه شهر تهران است، هر چند آثار و برکاتش به تمام ایران رسیده است. 

نمایشگاه «خانه خوبان» با ۱۲۵ اثر از هنرهای تجسمی چون؛ نقاشی، خوشنویسی، طراحی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور و... به مدت هشت روز از ۲۴ تا ۳۱ خرداد در گالری پردیس ملت برپاست.

در این نمایشگاه ۸۴ هنرمند بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد فروش آثار خود را به آسیب‌دیدگان سیل اهدا می‌کنند.

آثار هنرمندانی چون؛ کامبیز درمبخش، فخر‌الدین فخرالدینی، حسین محجوبی، یدالله کابلی خوانساری، کوروش شیشه‌گران، طاهر شیخ‌الحکمایی، جواد بختیاری، عین‌الدین صادق‌زاده، معصومه مظفری و... در نمایشگاه «خانه خوبان» به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه خانه خوبان می‌توانند از ۲۴ تا ۳۱ خرداد به گالری پردیس ملت به نشانی؛ خیابان ولی‌عصر(عج)، بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان مراجعه کنند.
نظر شما