شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۱۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
آیین اختتامیه نمایشگاه هنرهای تجسمی «خانه خوبان» در حمایت از آسیب‌دیدگان سیل روز جمعه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در پردیس سینماگالری ملت برگزار شد. در این مراسم که اجرای آن بر عهده بهرام رادان بود، تعداد زیادی از آثار نمایشگاه به نفع سیل‌زدگان به فروش رسید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه نمایشگاه هنرهای تجسمی «خانه خوبان» در حمایت از آسیب‌دیدگان سیل روز جمعه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در پردیس سینماگالری ملت برگزار شد. در این مراسم سعید اوحدی رییس و تعدادی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهرالله رخشانی‌مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرشته طائرپور تهیه‌کننده سینما و تعدادی از هنردوستان حضور داشتند. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری تنها سخنران این مراسم بود که با خیر مقدم به حاضران گفت: همان طور که می‌دانید، سیل با زلزله خیلی متفاوت است، چرا که سیل همه چیز را با خودش می‌برد و ثمره سال‌ها ساختن را در یک چشم به هم زدن خراب می‌کند. برای یاری به سیل‌زدگان قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان را با شعار «بی‌قرار توام» با مشارکت ۱۲ نهاد کشور راه‌اندازی کردیم و تا کنون ۱۰ جلسه تشکیل شده، پنج کمیته در این قرارگاه راه‌اندازی شده و مصوبات خوبی هم داشته‌ایم. 

وی اضافه کرد: برنامه‌های ویژه‌ای در تابستان خواهیم داشت که ورزشکاران نیز با آن همراهی خواهند کرد. همایش خیرین مدرسه‌ساز یکی از برکات تأسیس این قرارگاه بود که ظرف سه ساعت مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری شد تا با آن، مدارس تخریب‌شده مناطق سیل‌زده دوباره ساخته شود. پس از آن، مهر خوبان با تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز و به ویژه محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد و سپس به «خانه خوبان» رسیدیم که حراج آثار هنری به نفع سیل‌زدگان است. 

آثار نمایشگاه «خانه خوبان» به نفع سیل‌زدگان به فروش رسید

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: امروز هر خانه سیل‌زده‌ای خانه خوبان است و در این محفل نیز خوبان دور هم جمع شده‌اند تا با خرید آثار به نفع سیل‌زدگان، مدارس هموطنان سیل‌زده را تجهیز کنیم. چیزی که از انسان در این دنیا می‌ماند، چنین فعالیت‌هایی است و هیچ چیز دیگری ماندگار نیست. 

اجرای مراسم فروش آثار نمایشگاه خانه خوبان توسط بهرام رادان بخش اصلی مراسم بود. در این حراج داغ تعداد زیادی از آثار نمایشگاه توسط نیکوکاران خریداری شد. 

در این نمایشگاه ۱۲۷ اثر از ۸۴ هنرمند برجسته از جمله کامبیز درمبخش، فخر‌الدین فخرالدینی، حسین محجوبی، یدالله کابلی خوانساری، کوروش شیشه‌گران، طاهر شیخ‌الحکمایی، جواد بختیاری، عین‌الدین صادق‌زاده، معصومه مظفری و... به نمایش گذاشته شد و هنرمندان بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد فروش آثار خود را به آسیب‌دیدگان سیل اهدا کردند. 
نظر شما