شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۱۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید برنامه‌های تابستانی این مرکز برای گروه‌های سنی مختلف را تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید برنامه‌های تابستانی این مرکز برای گروه‌های سنی مختلف را تشریح کرد و گفت: با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان منطقه در ایام تابستان که فرصت و فراغت بیشتری برای خانواده‌ها به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم است، برنامه‌های گسترده‌ای خواهیم داشت. در منطقه، سه مرکز فرهنگی هنری فعال یعنی فرهنگ‌سرای امید، خانه فرهنگ حافظیه و خانه فرهنگ مهرآور وجود دارد که با توجه به پراکندگی آنها در محلات مختلف منطقه ۱۳، امکان دسترسی به خدمات ارائه‌شده فراهم است. علاوه بر این مراکز، کتابخانه امام خمینی(ره) با دارا بودن سالن مطالعه (ویژه خواهران و برادران) و نیز بهره‌مندی از بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب در زمینه‌های گوناگون در تابستان امسال عضو جدید می‌پذیرد و آماده خدمات‌رسانی به علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی است. نگارخانه آبی نیز در تابستان ۹۸ با رویکرد نمایش آثار هنرمندان شاخص و جوان در زمینه هنرهای تجسمی، نمایشگاه‌های متعددی را در تابستان برپا می‌کند. 

رییس فرهنگ‌سرای امید درباره سرفصل‌های عمومی دوره‌های آموزشی منطقه در تابستان ۹۸ گفت: به صورت فراگیر همه مراکز منطقه در حوزه‌های علوم قرآنی و معارف اسلامی، کودک و نوجوان، کارگاه‌های ویژه خردسالان امید، علوم رایانه، هنرهای تجسمی، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های اجتماعی و خدمات مشاوره‌ای، زبان انگلیسی، بهداشت و سلامت، آفرینش‌های خانگی، دروس تقویتی، دوره‌های علمی تحصیلی، ورزشی، موسیقی، مهارت‌های ادبی، هنرهای نمایشی و... فعال هستند و در ذیل این عناوین بیش از ۱۰۰ دوره در تابستان امسال برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ با اشاره به کارت منزلت گفت: این کارت که برای بهره‌مندی سالمندان بالای ۶۵ سال تهرانی از خدمات فرهنگی هنری آموزشی ورزشی و نیز کارت مترو طراحی شده، تنها مختص بازنشستگان نیست و همه شهروندان تهرانی که بالای ۶۵ سال سن داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سایت manzelat.farhangihonari.ir نسبت به ثبت نام کارت منزلت اقدام کنند و پس از مدت کوتاهی آن را در منزل دریافت کنند. همچنین شهروندان برای ثبت نام حضوری می‌توانند هر روز از ساعت ۸ تا ۱۷ به نشانی: خیابان ۱۷ شهریور شمالی، بالاتر از میدان شهدا، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگ‌سرای امید، واحد منزلت مراجعه کنند.

شهروندان برای اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی منطقه ۱۳ و یا ارائه نظرات و پیشنهادها و انتقادات خود می‌توانند از طریق نشانی صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای امید (farhangsara_omid)، خانه فرهنگ حافظیه (kh.f.hafeziyeh)، خانه فرهنگ مهرآور (kh.f.mehravar) و کتابخانه امام خمینی(ره) (ketabestan13) با مدیران مراکز و روابط عمومی منطقه در ارتباط باشند.
نظر شما