جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۱۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
علی دهکردی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر گفت: وضعیت بسیاری از بازیگران ما در حالت نگران‌کننده‌ای است، چون تولید به اندازه کافی در سینما نداریم. امیدوارم جشنواره فیلم شهر به خاطر توجه به شهر، مدنیت، اجتماع و شهروند که محور اصلی این شهر است، بتواند به تولید در سینما کمک کند و شهرداری تهران هم می‌تواند از بخش‌هایی از بدنه ضعیف سینما حمایت کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی دهکردی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره اهمیت جشنواره بین‌المللی فیلم شهر گفت: از اینکه به هر بهانه‌ای به آثار سینمایی، تلویزیونی و تئاتر توجه ویژه می‌شود خوشحال می‌شویم. در این شرایط که وضعیت هنر ایده‌آل و مناسب نیست، هر چه به بدنه سینما و تئاتر کمک شود، برای ما قابل احترام است. به نظرم برگزاری این جشنواره‌ها نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد، بلکه باید هدفمند و با رویکرد حمایتی در تولید همراه باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» افزود: در این شرایط بحرانی که اقتصاد کشور و جهان دچار مشکل است، تولید آثار سینمایی و برنامه‌های نمایشی نیز پایین می‌آید. حال چشم‌انتظار سازمان‌هایی هستیم که توانایی و بضاعت دارند که حرکتی در راستای هنر انجام دهند و در تولید آثار سهیم شوند تا شرایط بهتری به وجود آورند. این بزرگ‌ترین خدمتی است که یک تشکیلات قدرتمند و توانمند مانند شهرداری از طریق برگزاری جشنواره می‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید تنها به برگزاری این جشنواره‌ها اکتفا کنیم، ادامه داد: جشنواره‌ها باید هدف حمایتی نیز داشته باشند. مثلاً در کنار برگزاری جشنواره فیلم شهر باید این نوید وجود داشته باشد که شهرداری تهران از بخش‌هایی از بدنه ضعیف سینما حمایت کند، نه از ستاره‌های سینما. ستاره‌ها شرایطشان خوب است، ولی وضعیت بسیاری از بازیگران ما در حالت نگران‌کننده‌ای است چون تولید نداریم. امیدوارم جشنواره فیلم شهر به خاطر توجه به شهر، مدنیت، اجتماع و شهروند (که محور اصلی این شهر است) بتواند به این امر کمک کند. حتی این جشنواره می‌تواند رویکرد حمایتی به شهروندانی که شغلشان سینماست داشته باشد، بازیگرانی که مدت‌هاست بیکارند و در شرایط معیشتی نگران‌کننده به سر می‌برند.

دهکردی درباره تنوع جشنواره‌های سینمایی در طول سال عنوان کرد: به نظر من جشنواره‌های مختلفی می‌توانند در طول سال برگزار شوند، به شرطی که تشریفاتی نباشند. جشنواره‌ها نباید با بودجه‌هایی که به آنها اختصاص می‌یابد، صرفاً برگزار شوند و تاثیری هم نداشته باشند. من فکر می‌کنم پشت هر جشنواره موضوعی مانند دفاع مقدس، پلیس، شهر و یا هر جشنواره تخصصی دیگری باید هدف غایی، با ارزش و بزرگ باشد. 

این بازیگر شناخته‌شده اظهار کرد: امروز شرایط اجتماعی ما ایجاب می‌کند که هر نهادی که کاری از دستش بر می‌آید و نگران هنر، سینما و تئاتر ایران است، در کنار این جشنواره‌ها حرکت‌های حمایتی هم پیش‌بینی کند. اگر کمی از خرج اجرا و تشریفات برخی جشنواره‌ها کم شود و این هزینه را در بدنه آسیب‌پذیر هنر تزریق کنند، نتایج بسیار خوبی حاصل می‌شود.

وی درباره تأثیر برگزاری جشنواره فیلم شهر در دلگرم شدن و امیدواری به زندگی مردم شهر تهران گفت: به هر حال برگزاری این جشنواره در تغییر حال مردم بی‌تأثیر نیست. به شرطی که جشنواره آن پیوند جاری را در کل سطح شهر بتواند پوشش دهد، جشنواره تنها برای مردم برای شمال شهر نباشد و با گستره وسیع‌تری به تمامی سطح شهر و حاشیه‌های شهر تهران نیز توجه داشته باشد.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزاخانی از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری در شهر تهران برگزار می‌شود.
نظر شما