چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۱۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
كتاب «پرومته در زنجير» اثر اشیل آیسخولوس در برنامه «صدای صحنه» در فرهنگ‌سرای گلستان خوانش می‌شود.
نمایشنامه‌خوانی کتاب «پرومته در زنجير» در فرهنگ‌سرای گلستانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشنامه «پرومته در زنجير» اثر اشیل آیسخولوس، دوشنبه ۱۰ تیر ساعت ۱۹ در برنامه «صدای صحنه» در فرهنگ‌سرای گلستان خوانش می‌شود. 

این برنامه به کارگردانی فاطمه قاسمی سنگی و اجراهای فرزام صفاریان، حسین اطمینان، احسان قاسمی سنگی، پریسا عارف کشفی، فاطمه قاسمی سنگی و حانیه سلیمی در سالن آمفی تئاتر فرهنگ‌سرای گلستان خوانش می‌شود.

کتاب «پرومته در زنجیر» در سال 478 قبل از میلاد مسیح توسط آشیلوس نوشته شده است. تراژدی پرومته در زنجیر یکی از سه داستانی است که دو تای دیگر آن «پرومته بند گسسته» و «پرومته آتش آور» از میان رفته‌اند. پرومته یکی از پهلوانانی بود که به زئوس در راه رسیدن به قدرت کمک کرده بود.

خدای خدایان با قدرت تازه‌ای که به دست آورده بود، ظالمانه تصمیم گرفت که بشر را نابود کند و نسل جدیدی خلق کند، اما پرومته با تصمیم او مخالفت ورزید و بشر را نجات داد و آنگاه هنرهای مفید را به انسان آموخت. زئوس این کار پرومته را نتوانست ببخشد. هنگامی که نمایش شروع می‌شود، پرومته به یک نقطه بلند و صخره کوه آورده شده و به یک تخته سنگ عظیم بسته شده است ولی هنوز به تنبیهی که برایش در نظر گرفته اند، تن در نداده است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند روز دوشنبه ۱۰ تیر ساعت ۱۹ به فرهنگ‌سرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند.

نظر شما