جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۱۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
فریده صاعلی رییس فرهنگ‌سرای رضوان در حاشیه برگزاری مراسم «آخرین گل بقیع» تعدادی از برنامه‌های این فرهنگ‌سرا را تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فریده صاعلی رییس فرهنگ‌سرای رضوان در حاشیه برگزاری مراسم «آخرین گل بقیع» با تشریح تعدادی از برنامه‌های این فرهنگ‌سرا عنوان کرد: این فرهنگ‌سرا از سال ۸۸ تأسیس شده و بیشترین فعالیت این مجموعه ارائه برنامه‌های فرهنگی حول محور خانواده‌های شهدایی است که در مجاورت این فرهنگ‌سرا آرام گرفته‌اند. 

وی فعالیت‌های آموزشی، کتابخانه‌ای و برپایی نمایشگاه را بخشی از فعالیت‌های این فرهنگ‌سرا عنوان کرد و گفت: بیشترین تمرکز ما بر روی روستاهای اطراف این فرهنگ‌سرا همچون کهریزک و باقرشهر است و برای اولین بار است که سعی کردیم فعالیت‌های فرهنگی خود را به داخل روستاها تسری دهیم و به همین منظور ۲۲ روستای اطراف فرهنگ‌سرای رضوان را در نظر گرفتیم و تلاش می‌کنیم مباحث آموزشی را برای خانواده شهدا با قوت ادامه دهیم. در این منطقه خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم شمار بالایی دارند. 

صاعلی اضافه کرد: کتابخانه فرهنگ‌سرای رضوان نیز راه‌اندازی شده است و مردم منطقه می‌توانند کتاب به امانت گرفته و مطالعه کنند. با توجه به اینکه بیشتر روستاهای اطراف فرهنگ‌سرا از طبقات محروم هستند و تردد به فرهنگ‌سرا برای مردم این روستاها دشوار است، ما تلاش کردیم خودمان نزد آنان برویم و بیشتر فعالیت‌های ما در روستاها و به صورت میدانی برای مردم انجام می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای رضوان اظهار کرد: در ایام عید توسط اتوبوسی که در اختیار داشتیم سعی کردیم برنامه‌های فرهنگی مثل مبادله کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی را در داخل روستاها رواج دهیم که مورد استقبال زیادی قرار گرفت و خوشبختانه دهیاری‌ها هم همکاری خوبی با ما داشتند. همچنین هر هفته سعی می‌کنیم با دو خانواده شهید در این منطقه دیدار داشته باشیم و تلاش می‌کنیم این دیدارها در سالروز تولد شهدا باشد.

صاعلی از فعالیت کانون بانوان، کانون خادم الشهداء و کانون دختران صابر (دختران شهدا) در فرهنگ‌سرای رضوان خبر داد و برگزاری مراسم ازدواج آسمانی را از برنامه‌های آینده فرهنگ‌سرا دانست. در این مراسم که بر سر مزار شهدا صورت می‌گیرد، اتاق عقد با هزینه فرهنگ‌سرا برپا می‌شود و نخستین سفره عقد آسمانی به زودی میزبان یک زوج جوان خواهد بود. 

رییس فرهنگ‌سرای رضوان عنوان کرد: برگزاری اردوهای تفریحی علمی همچون دیدار از پارک‌ها، موزه‌ها، باغ وحش و بازدید از برنامه‌های شاد برج میلاد از دیگر برنامه‌های فرهنگ‌سرا برای شهروندان این منطقه است. همچنین از ۱۳ تیرماه، برنامه اردوی زیارتی قم و مسابقه کتابخوانی «ریحانه رضوی» آغاز می‌شود و در سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامی‌داشت روز دختران نیز جشنی در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای رضوان برگزار خواهد شد. 

منبع: هنرنیوز
نظر شما