پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۲۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
برنامه‌های پاتوق کتاب، نمایشگاه کتاب و کتاب‌پارک همزمان با آغاز فصل تابستان در بیش از ۱۰۷ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح پویش کتابخوانی در فصل تابستان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه این پویش، «پاتوق کتاب» نام دارد که در همه کتابخانه‌های سازمان با رویکرد توجه به کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: در این طرح از همکاری و ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز استفاده خواهد شد و در ۱۰ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های متنوعی برپا می‌شود.
 
کرد با اشاره به این برنامه‌ها توضیح داد: در پاتوق کتاب، جلسات قصه‌خوانی، کافه کتاب، کتابخوانی و دعوت از نویسندگان در کتابخانه‌ها و برگزاری دیدار با مردم را دنبال خواهیم کرد.
 
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت فصل تابستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌های کتاب در مناطق ۱، ۴، ۵، ۸، ۱۱، ۱۵، ۱۶ و ۲۲ برای دسترسی گسترده مردم به کتاب و امکان خریداری تازه‌های نشر فراهم شده و فرهنگسراهای ملل، اشراق، فردوس، گلستان، رازی، خاوران، بهمن و تهران از یکم تیر تا پایان شهریور ماه میزبان نمایشگاه کتاب خواهند بود.

مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری در بخش دیگر صحبت‌های خود از اجرای طرح کتاب‌پارک خبر داد و گفت: در این طرح که با همکاری کانون و مراکز مشارکتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود در پارک‌های کنار فرهنگ‌سراها طرحی با عنوان کتاب‌پارک اجرا خواهد شد. غرفه‌ای در پارک‌ها قرار داده می‌شود که به همراه استیج و سیستم صوتی، از نویسندگان و شاعران مشهور برای حضور در این نشست‌ها دعوت می‌کنیم.
 
کرد افزود: برگزاری جلسات قصه‌خوانی، کتاب‌خوانی و شعرخوانی، همچنین معرفی کتاب از جمله برنامه‌هایی است که برای طرح کتاب‌پارک در نظر گرفته شده است تا در فرهنگ‌سراهای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اجرایی شود.
 
وی با شاره به بخش دیگر برنامه‌های پویش کتابخوانی توضیح داد: در نخستین برنامه ۱۸ تیرماه که روز ادبیات کودک و نوجوان است، در کتابخانه مصطفی رحماندوست با حضور این نویسنده نشست ویژه کتابخوانی و قصه‌گویی خواهیم داشت. همچنین به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مسابقه کتابخوانی در تمام کتابخانه‌های سازمان برگزار خواهد شد.
 
کرد در پایان گفت: در ۲۶ مرداد ماه نیز به مناسبت سالروز آغاز بازگشت آزادگان به کشور، علاوه بر تقدیر از آزادگان، از مجموعه آثار نگاشته‌شده توسط آزادگان رونمایی خواهد شد.
نظر شما