پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۲۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
به همت فرهنگ‌سرای خاتم(ص) و هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی
رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) از برگزاری جشنواره بزرگ بازی‌های ایرانی به مدت سه روز با همکاری هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی خبر داد .
جشنواره بزرگ بازی‌های ایرانی در جنوب غرب پایتخت برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد صادق دهنادی با اشاره به حضور و هنرنمایی هنرمندان ۵ استان در جشنواره بزرگ بازی‌های ایرانی، گفت: با توجه به فرارسیدن تابستان و ضرورت اجرای برنامه های فراغتی مفید و نشاط انگیز فرهنگی برای شهروندان، فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 جشنواره بزرگ بازی های ایرانی و آیین های هنری اقوام را برگزار می کند.

وی احیای ورزش های بومی و روستایی و بازی های اصیل و سنتی ایرانی را از جمله رویکردهای اصلی این جشنواره ذکر کرد و افزود: در عصری که با هجوم رسانه های نوین شاهد کمرنگ شدن سنت های انسجام بخش ملی هستیم، متاسفانه ورزش های و بازی های گروهی اصیل ایرانی نیز در حال رنگ باختن و از بین رفتن است، از اینرو احیاء و ترویج دوباره این بازی های نشاط انگیز و امیدبخش موجب بازگشت مجدد به سنت ها و آیین های زیبای ایرانی خواهد شد و در عین حال فضایی برای تعلق خاطر جمعی و همراهی و همدلی شهروندان فراهم خواهد ساخت.

رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) در باره جزییات برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بزرگ بازی‌های ایرانی به مدت سه روز از۱۶ تا ۱۸ تیرماه در بوستان لواسانی در جنوب غربی پایتخت میزبان کلیه شهروندان است و برنامه های آن هر روز از ساعت ۱۸ آغاز و تا پاسی ازشامگاه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش با برنامه‌های متنوع تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که بخش نخست شامل برنامه‌های میدانی است و در این بخش ۱۵ ورزش و بازی بومی محلی از جمله طناب کشی، بگیر و ببر، دوز بازی، گردو بازی، هفت سنگ، شال، لی لی، طناب زنی، کمربند، بشین و پاشو، بالا بلندی با حضور و آموزش کارشناسان اجرا خواهد شد.

رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) درباره برنامه‌های جنبی جشنواره گفت: آموزش بازی‌های محلی و سنتی همراه با توزیع بروشورهای آموزشی درباره بازی‌ها، برپایی غرفه‌ها و ایستگاه‌های فرهنگی هنری ویژه کودک و نوجوان، بانوان، مشاوره، سلامت و هنرهای خانگی، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و سفره های آیینی، و اجرای مسابقات مختلف از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

جشنواره بزرگ بازی‌های ایرانی از ۱۶ تا ۱۸ تیر ساعت۱۸ تا ۲۲ به نشانی شهرک ولیعصر(عج)، خیابان پژاند، بوستان لواسانی، محوطه باز فرهنگ‌سرای خاتم(ص) میزبان شهروندان است.
نظر شما