پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۲۳۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
مادر شهید سید محمد موسوی در «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰:
مادر شهید سید محمد موسوی در برنامه «ستارگان پرفروغ» که سه‌شنبه ۱۸ تیر ماه در منزل شهید برگزار شد، عنوان کرد: قبل از به دنیا آمدن محمد پسر جوانی را در خواب دیدم که به سمتم آمد و گفت این پسر شماست. یک‌باره دیدم خورد زمین و شهید شد، بعد هم گفتند این شهید برای شماست. با جیغ از خواب بیدار شدم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» روز سه‌شنبه ۱۸ تیر ماه با حضور جمعی از کارکنان مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ در منزل شهید سید محمد موسوی برگزار شد. 

مادر شهید سید محمد موسوی با یادآوری گذشته، خاطره خواب محمد پیش از تولدش را روایت کرد و گفت: زمانی که باردار بودم، خواب دیدم پسر جوانی به سمتم آمد و گفت این پسر شماست. یک‌باره دیدم خورد زمین و شهید شد، بعد هم گفتند این شهید برای شماست. با جیغ از خواب بیدار شدم. خودم آن زمان سن و سال زیادی نداشتم، شاید ۲۳ سالم بود، خیلی ترسیدم، مادرم پرسید چه شده؟ خواب را برایش تعریف کردم، گفت دختر چه می‌گویی؟ شهید برای امام حسین(ع) است، الان که شهید نداریم.

وی درباره فرزند شهیدش گفت: پسر خیلی خوب و آرامی بود. انگار از بقیه بچه‌ها جدا بود. دائم به مسجد می‌رفت، شب و روزش را در مسجد می‌گذراند. سه مسجد بود که اکثر اوقات به آنجا می‌رفت، یکی مسجد چهارده معصوم، دیگری مسجد باب‌الحوائج و مسجد امام عصر(عج). وقتی خدمت سربازی‌اش تمام شد، آرام و قرار نداشت. فرمان امام(ره) برای حضور جوان‌ها در جبهه‌ها صادر شده بود و هرکس که وظیفه و تکلیفی بر دوش خود می‌دید، راهی میدان‌های جنگ می‌شد. محمد هم یکی از آن جوان‌ها بود که طاقت نداشت حرف امام(ره) روی زمین بماند. به خانواده گفت که باید به جبهه برود و رفت. هر چه خواستم جلویش را بگیرم موفق نشدم. گفت من می‌روم اما یک ماه دیگر پیکرم باز می‌گردد. وقتی خواست برای آخرین بار برود، سفارش کرد که اگر خبر شهادتش را شنیدم گریه و زاری نکنم. دست و پایم را بوسید و بابت زحمت‌هایی که برایش کشیده بودم تشکر کرد. رفت و دیگر برنگشت تا خبر شهادتش را دادند.

مادر شهید موسوی درباره ایام شهادت فرزندش عنوان کرد: تماس گرفت که با ما صحبت کند، اما صدایش خوب نمی‌آمد. پرسیدم محمد حالت خوب است؟ گفت نگران نباش. اما سه روز بعد شهید شد. پنج دوست بودند که در جبهه کنار هم بودند و چهار نفرشان شهید شدند. من از شهادتش خبر نداشتم، به یکی از همسایه‌های ما خبر داده بودند که ماجرا را به ما بگویند. آن روز مدام صدای ضجه و گریه در گوشم می‌پیچید، حس می‌کردم اتفاقی افتاده است، نگو این صدا از خانه همان همسایه بود. مجتبی پسرم بزرگم و پدر بچه‌ها که به خانه آمدند، گفتم صدای گریه می‌شنوم، همان جا خبر شهادت را به من دادند. او خودش راهش را انتخاب کرد، وقتی می‌خواست به جبهه بروم پدرش راضی بود، اعتقاد داشت اگر بچه‌های ما نروند مملکت به دست دشمن می‌افتد. پسر بزرگم هم قبل از محمد به جبهه رفته بود. اصلاً هم از رفتن بچه‌هایم پشیمان نیستم، شهادت پشیمانی ندارد، بچه‌های ما رفتند که از کشور محافظت کنند.

در پایان این دیدار که همزمان با گرامی داشت دهه کرامت برگزار شد، با اهدای لوح سپاس و نشان برنامه «ستارگان پرفروغ» از مادر شهید والامقام سید محمد موسوی تجلیل شد.

گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه ستارگان پرفروغ است که به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ‌خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
نظر شما