پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۳۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
نمایشگاه تمبرهای یادبود حضرت امام رضا(ع) در دهه کرامت و به مناسبت سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) با مشارکت کتابخانه و موزه ملی ملک در مترو گالری شهید بهشتی برپا شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه تمبرهای یادبود حضرت امام رضا(ع) در دهه کرامت و به مناسبت سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) با مشارکت کتابخانه و موزه ملی ملک در مترو گالری شهید بهشتی برپا شده است. این نمایشگاه مجموعه تمبرهای مزین به عکس و نام امام رضا(ع) با توجه به علاقه و ارادت در تمام دوران به این امام همام است که به نمای در می‌آید. 

بر روی بسیاری از تمبرها نیز تصاویر و نوشته‌هایی حاکی از ارادت ایرانیان به امام رضا(ع) دیده می‌شود. مجموعه‌ای از تمبرهای یادبودی از دوره قاجار (تمبر سری سلاطین) تا جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد که جدیدترین آن متعلق به سال ۱۳۸۳ با تصاویری از ضریح قدیمی، سقاخانه، نقاره‌خانه و پنجری فولاد بارگاه امام رضا(ع) است.

ایرانیان در طول قرن‌های متمادی علاقه ویژه‌ای به امام رضا(ع) داشتند. گاه نام و یاد آن حضرت بهانه‌ای می‌شد تا ایرانیان هنر را به عنوان واسطه ابراز ارادت خود انتخاب کنند و گاه زادروز مبارکشان دلیل ضرب سکه‌ای یا تمبر یادبودی می‌شد تا نشانی باشد از اینکه همیشه و در همه حال این علاقه مستحکم و پابرجاست. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ساعت ۸ تا ۲۲ به متروگالری ایستگاه متروی شهید بهشتی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت فرهنگ‌سرای مترو به نشانی metro.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۹۶۶۵۲۶۰۷ تماس بگیرند. 
نظر شما