سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۳۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
آیین اختتامیه جشنواره «فامیل چتر خانواده» برگزار شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین اختتامیه جشنواره «فامیل چتر خانواده» که یکشنبه ۲۳ تیر ماه در فرهنگ‌سرای رازی برگزار شد، عنوان کرد: کاری که در این جشنواره شده، باید الگویی برای همه مناطق شهر تهران باشد، چرا که امروز اهمیت موضوع خانواده غیرقابل‌انکار است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه جشنواره «فامیل چتر خانواده» با معرفی و تجلیل از حلقه‌های فامیلی فعال و برتر شهر تهران یکشنبه ۲۳ تیر با حضور سعید اوحدی رییس، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رسول نجفیان بازیگر و خواننده پیشکسوت در فرهنگ‌سرای رازی برگزار شد. 

اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و رییس فرهنگ‌سرای رازی به عنوان دبیر جشنواره «فامیل چتر خانواده» نخستین سخنران مراسم بود که عنوان کرد: خانواده به گفته برخی روانشناسان یک بهشت زودهنگام است و هر کار فرهنگی‌ای که انجام می‌دهیم، باید متناسب با نیازهای خانواده‌ها باشد. جشنواره فامیل چتر خانواده با این نگاه برگزار شد و امروز به آیین اختتامیه آن رسیده‌ایم. 

وی اضافه کرد: دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی اجتماع بسیار مهمی است که از شاخصه‌های تحکیم بنیان خانواده محسوب می‌شود و در این جشنواره توجه ویژه‌ای به آن داشته‌ایم. خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی مهم باید زیر یک چتر حمایتی به نام نظام خویشاوندی قرار بگیرد و از این حیث، اهمیت فامیل خود را نشان می‌دهد.

بختیاری با ارائه گزارشی از جشنواره فامیل چتر خانواده عنوان کرد: جشنواره در ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد و تا ۱۵ تیر ماه ادامه یافت. در اجرای برنامه‌ها کار را به خود خانواده‌ها واگذار کردیم، چرا که برنامه‌هایی که به دست خود شهروندان سپرده می‌شود، معمولاً موفقیت بیشتری می‌یابد. ما فقط بستر را فراهم کردیم و کار اصلی به عهده خود حلقه‌های فامیلی بود. 

وی در پایان گفت: در این برنامه اعتمادسازی خوبی شکل گرفت، چرا که ارتباط فرهنگ‌سرا با خانواده‌ها مداوم بود. در جشنواره مجموعاً ۲۲۰ پروژه فامیلی انجام شد و فقط ۱۱۸ پروژه را پذیرفتیم تا جشنواره از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. در آیین اختتامیه نیز ۵۰ حلقه فامیلی را دعوت کردیم و از ۱۰ حلقه فامیلی تقدیر ویژه خواهیم کرد. این حلقه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند که می‌توانند ارتباط خوب و فعالی با سازمان فرهنگی هنری داشته باشند. 

اوحدی: جشنواره فامیل چتر خانواده باید الگویی برای همه مناطق شهر تهران باشد

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیگر سخنران این نشست بود که با اشاره به اهمیت موضوع خانواده بیان کرد: در دنیای امروز که زندگی درگیر تکنولوژی و ابزار آن شده است، متاسفانه بین خانواده‌ها فاصله افتاده و اعضای خانواده به لحاظ عاطفی از هم دور شده‌اند. در گذشته به این شکل نبود و فامیل محل آرامش بود. اگر کسی مشکلی برایش پیش می‌آمد، ابتدا در خانواده و فامیل آن را مطرح می‌کرد. 

وی ادامه داد: امروز با تهاجم فرهنگی مواجه هستیم و غربی‌ها خانواده‌های ما را هدف گرفته‌اند. در چند سالی که من در آمریکا بودم، مشاهده کردم که ارتباط برقرار کردن با فرزند برای پدر و مادرها یک آرزو محسوب می‌شد. حتی خیلی‌ها به سرپرستی فرزند روی می‌آوردند تا خلا موجود در خانواده‌شان را به این شکل جبران کنند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری درباره جشنواره فامیل چتر خانواده عنوان کرد: کاری که در این جشنواره شده، باید الگویی برای همه مناطق شهر تهران باشد، چرا که امروز اهمیت موضوع خانواده غیرقابل‌انکار است. مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید ویژه‌ای بر سبک زندگی و خانواده داشته‌اند و این مسئله دغدغه ایشان نیز هست. ظاهراً داریم در تکنولوژی پیشرفت می‌کنیم، اما در باطن خانواده‌هایمان با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند و قبح برخی از مسائل در تعدادی از خانواده‌ها شکسته و نیاز به کار بیشتری در این حوزه داریم. 

وی با اشاره به تقارن سالروز میلاد امام رضا(ع) و اختتامیه جشنواره فامیل چتر خانواده گفت: این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سبک زندگی اهل‌بیت(ع) بتواند الگویی برای ما در زمینه تحکیم بنیان خانواده قرار گیرد. پیشنهاد می‌کنم از تولیدات و تصاویر این جشنواره در بخشی از جشنواره بین‌المللی فیلم شهر نیز استفاده شود تا شعار این جشنواره که «شهروند مسئول، شهر سالم» است نیز در بستر خانواده محقق شود. 

اوحدی در پایان گفت: از همه شما شهروندانی که در این جشنواره شرکت کردید سپاسگزارم و امیدوارم در سال‌های آینده نیز دوره‌های بعدی جشنواره با استقبال شهروندان برگزار شود. 

گفت‌وگو با رسول نجفیان با موضوع خانواده و اجرای دو قطعه موسیقی، پخش کلیپی از فعالیت حلقه‌های فامیلی جشنواره و اجرای موسیقی توسط محسن توسلی بخش‌های دیگر این مراسم بود. 

همچنین در پایان از ۱۰ حلقه فامیلی برگزیده، سه تسهیلگر و سه ناظر شرکت‌کننده در جشنواره فامیل چتر خانواده تجلیل شد. 

اوحدی: جشنواره فامیل چتر خانواده باید الگویی برای همه مناطق شهر تهران باشد
مطالب مرتبط
نظر شما