پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۲۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
نشست شورای مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سه‌شنبه ۲۵ تیر ماه با حضور معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد و راه‌اندازی آزمایشی باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان یکی از بخش‌های این نشست بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست شورای مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سه‌شنبه ۲۵ تیر ماه با حضور معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد.

سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در این نشست با اعلام برنامه‌های دهه ولایت عنوان کرد: ۱۳ عنوان برنامه شامل جشن غدیر در ۲۵ نقطه شهر تهران، ۱۱۰ اجرای پرده‌خوانی با عنوان «نقل علوی»، دیدار با ۱۱۰ خانواده شهید در «مهرآیین»، ۱۱۰ محفل ادبی علوی با عنوان «غزل ارادت»، مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری با عنوان «کتابستان»، ویژه‌برنامه «حاضران به غایبان برسانند» خطبه‌خوانی زنده توسط هنرمندان جوان در مترو، اکران ۱۱۰ تابلوی تبلیغاتی متناسب با عید غدیر با عنوان «متروشهر»، برنامه «شهر ولایت» راه‌اندازی دسته‌های شادی توسط هیئات مذهبی، شب شعر ویژه «شعر ولایت»، پویش «من بچه شیعه هستم» برای کودکان، ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت در میدان امام حسین(ع) با عنوان «غدیریه»، ششمین دوره جایزه هنری غدیر و ویژه‌برنامه «آینه با آینه» با هدف ترویج سنت حسنه عقد اخوت در ۱۱۰ مسجد و آپارتمان برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در دهه ولایت خواهد بود.

راه‌اندازی آزمایشی باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان

در ادامه محسن صفرزاده مدیرعامل شرکت تهران گشت ارغوانی توضیحاتی درباره باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان ارائه کرد و گفت: این باشگاه با هدف حفظ مخاطبان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تقویت ارتباط بین مراکز فرهنگی هنری و شهروندان راه‌اندازی شده و سعی دارد این جمعیت میلیونی را به عنوان یک خانواده بزرگ در نظر بگیرد. در باشگاه می‌خواهیم یک تعامل دوسویه با مخاطبان فعلی ایجاد کنیم و مخاطبان جدیدی نیز جذب کنیم. برای اعضای باشگاه تخفیفاتی پیش‌بینی شده تا بتوانند با هزینه کمتری خدمات سازمان فرهنگی هنری شامل عضویت در کتابخانه‌ها، تماشای فیلم در پردیس‌های سینمایی، خرید از فروشگاه باغ کتاب تهران، تورها و... را دریافت کنند. البته با مجموعه‌هایی بیرون از سازمان نیز مذاکره کرده‌ایم که تخفیفاتی ارائه شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر تخفیفات، پیش‌بینی کرده‌ایم که اعضا با انجام فعالیت‌هایی بتوانند امتیازاتی دریافت کنند. تکمیل اطلاعات، خرید از مراکز سازمان، حضور در برنامه‌های فرهنگی، مشارکت در فضای مجازی و معرفی عضو جدید به باشگاه راه‌هایی برای دریافت امتیاز است و پس از آن اعضا با خرج کردن امتیازاتشان می‌توانند خدمات فرهنگی دریافت کنند. یکی از تدبیرهایی که کرده‌ایم این است که لازم نیست اعضا در هر لحظه کارت عضویت خود را همراه داشته باشند و می‌توانند از کارت بانکی‌شان به این منظور استفاده کنند و وقتی خریدشان را انجام می‌دهند، بدون نیاز به ارائه کارت عضویت، تخفیفشان را به صورت خودکار دریافت می‌کنند.

در ادامه نشست سعید اوحدی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از معاونان سازمان فرهنگی هنری برای ارائه گزارش‌های خوب و جامعی که از برگزاری برنامه‌ها دادند، تشکر کرد.

وی افزود: خدا را شکر با همدلی، یکپارچگی و مساعدت همه دوستان و  پشتیبانی و حمایت شهردار محترم تهران، مشکل بودجه سازمان فرهنگی هنری حل شد. در جلساتی که داشتیم، آقای امامی معاونت  اقتصادی مالی شهرداری سنگ تمام گذاشتند. در نهایت دوستان به این جمع بندی رسیدند که در بودجه سازمان در خصوص دستمزد اشتباهی صورت گرفته است که باید تصیح شود. در جلسه‌ای که هفته پیش با آقای امامی داشتیم، ایشان دستور دادند که از تیرماه تمام و کمال عین عددی که دستمزد کارمندان است، پرداخت شود. همچنین ایشان تاکید کردند که در این سه ماه که سازمان فرهنگی هنری حقوق پرسنل خود را از درآمدهایش پرداخت کرده، خلاف صورت گرفته است. در رابطه با بودجه برنامه‌ای هم تمهیداتی را فراهم می‌کنند و قول داده‌اند که مساعدت کامل را خواهند داشت. عملکردی که آقای خسروی از فعالیت‌های شما در مناطق ارائه دادند نقطه امیدی را در سازمان روشن می‌کند که شرایط ما ان‌شاالله از شرایط سال ۹۷ هم بهتر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره برنامه‌های خوبی چون؛ رونمایی از کتاب «به روایت رهبری» در فرهنگ‌سرای اندیشه، جشن بزرگ «دخترونه» در فرهنگ‌سرای فردوس، برنامه‌های مناسبتی در میدان امام حسین(ع)، جشنواره «فامیل چتر خانواده» در فرهنگ‌سرای رازی و... گفت: این برنامه‌ها نباید در یک منطقه خلاصه شود. چنین برنامه‌های خوبی باید در مناطق دیگر نیز برگزار شود.

اوحدی همچنین به کار مشارکتی فرهنگ‌سرای رضوان و با مجموعه بهشت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در ظرف سه ماه گذشته خانم صاعلی رییس فرهنگ‌سرای رضوان توانستند حدود ۷۰۰ میلیون تومان کار مشارکتی با مجموعه بهشت زهرا انجام دهند. این کار اتفاق بزرگی است که باید برای بقیه مناطق الگو شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری در ادامه گفت: برنامه «مهارت در فراغت» یک کار مشترک با برنامه خانواده شبکه یک صدا و سیماست. این برنامه کار مستمری است که در در آن خانواده‌ها تشویق می‌شوند تا آثار هنری خود را به دبیرخانه شبکه یک سامانه ارسال کنند.  بعد از آن  فرهنگ‌سراهای ما ورود پیدا می‌کنند تا برای این آثار نمایشگاه برگزار کنند. در حقیقت با این برنامه هم استعدادها کشف می‌شود و هم به اقتصاد خانواده توجه می‌شود.

وی در ادامه درباره حضور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فهرست وزارت نیرو به عنوان مراکز پرمصرف گفت: وزارت نیرو سازمان فرهنگی هنری یکپارچه می‌بیند در حالی که مصرف برق در فرهنگ‌سراهای بزرگ به دلیل نوع فعالیتشان در ساعات پیک مصرف طبیعتا بالاست. با این حال بخشنامه‌ای را به زودی منتشر می‌کنیم تا راهکاری برای به حداقل رساندن مصرف برق در شرایط کم‌آب کنونی پیدا کنیم.

اوحدی در ادامه درباره رویکرد سازمان در برنامه‌های آینده گفت: چارچوب برنامه‌ها در تابستان، دهه ولایت و تا پایان سال بیانیه گام دوم انقلاب و هفت سر فصلی است که مقام معظم رهبری به عنوان استراتژی در چهل سال دوم انقلاب مطرح می‌کنند. باید برنامه‌ریزی‌های جامعی صورت گیرد تا بدانیم با توجه به مجموعه فعالیت‌هایی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارد چه کارهایی را می‌تواند برای تحقق گام دوم انقلاب پیش بگیرد. 

تقدیر از ۵ چهره خادم شهری در هفتمین جشنواره فیلم شهر

در ادامه این نشست هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و دبیر هفتمین جشنواره فیلم شهر به تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره پرداخت. وی درباره تعداد آثار رسیده به جشنواره گفت: از دی ماه سال گذشته دبیرخانه هفتمین جشنواره فیلم شهر در دو بخش ملی و بین‌الملل آغاز به کار کرد. با پایان مهلت ثبت آثار در جشنواره در نیمه اسفندماه مجموعا چهار هزار و ۲۴۰ اثر از ایران و ۱۱۴ کشور جهان به دبیرخانه رسید. 

وی افزود: پس از آن ۹ هیئت انتخاب ۳ تا ۵ نفره نسبت به انتخاب و داوری آثار فعالیت خود را آغاز کردند و در نهایت ۱۲۶ اثر به بخش مسابقه ایران و ۳۱ اثر برای حضور در بخش بین‌الملل انتخاب شدند. 

دبیر هفتمین جشنواره فیلم شهر درباره انطباق فیلم‌های پذیرفته‌شده با موضوع جشنواره گفت: جشنواره‌های موضوع محور عموما بر اساس ترویج مباحث مدیریتی طراحی می‌شوند؛ جشنواره شهر نیز برای بیان موضوعات شهری و شهروندی، رفع مشکلات، جهت‌دهی و ترویج آداب و رسوم بنا شد و تمامی آثار منطبق بر ۱۷ بند آیین نامه این دوره از جشنواره انتخاب شدند. 

وی اضافه کرد: با توجه به موضوع جشنواره و اهمیت توجه به خدمتگزاران شهر در جشنواره‌ای که عنوان شهر را همراه دارد، در این دوره به منظور قدردانی از زحمات خادمین حوزه شهری در بخش‌های مختلف از جمله نیروی خدمات شهری، پلیس راهور، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و آتشنشان تقدیر به عمل می‌آید. رمضانعلی اسماعیلی‌پور نیروی خدمات شهری، ستوان یکم محمد عبدالرحیمی پلیس راهور، مجید فتاحی، نیروی امداد و اورژانس و شهید زنده پلاسکو فخرالدین گودرزی ۵ چهره‌ای هستند که در این دوره از جشنواره از آنها تقدیر خواهد شد.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر در پایان گفت: آیین افتتاح هفتمین جشنواره فیلم شهر همزمان با افتتاح فودکورت مجموعه پردیس سینمایی ملت و نخستین جشنواره تجسمی شهر با معرفی برگزیدگان بخش محله، سریال و تبلیغات سینمای ایران روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود. اختتامیه این رویداد نیز دوشنبه ۳۱ تیرماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

در این نشست همچنین بهرام عیسی‌نژاد عیسی‌لو معاون مالی اداری پیشین سازمان فرهنگی هنری تکریم شد و علی‌اصغر اسدپور به عنوان سرپرست این معاونت معرفی شد. 

نظر شما