پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۲۴۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رویدادهای دوره‌ای از جمله دوسالانه‌ها و سالانه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی سرمایه‌های فرهنگی و سازنده روندهای اجتماعی به‌شمار می‌روند گفت: این سرمایه بویژه برای پایتخت‌ها ارزش متفاوتی دارد. تهران از این نظر پایتختی سرمایه‌دار و ازجمله این سرمایه‌های فرهنگی تهران «جشنواره فیلم شهر» است.

جشنواره فیلم شهر سرمایه فرهنگی تهران به شمار می رودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با توجه به ارزش سرمایه‌ای رویدادهای فرهنگی و هنری از جمله جشنواره فیلم شهر گفت: تدبیر سازوکارهایی برای تداوم و حفظ رویداد مستقل از فراز و فرودهای تحول‌های انتخاباتی و مدیریتی ضرورت دارد.

به گفته وی این ضرورت با توجه به رویکرد شهرداری‌های کلانشهرهای جمهوری اسلامی ایران بویژه در دهه گذشته و نقش‌آفرینی در میدان دیپلماسی شهری پراهمیت‌تر می‌شود. شبکه شهرهای خلاق نهاد شهری جهانی برای توجه به فرصت‌های نوآورانه فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرها مبتنی بر ویژگی‌های بومی است. برخی کلانشهرها از جمله رشت با موضوع خوراکی‌ها و اصفهان با موضوع سرمایه ناملموس به این شبکه پیوسته‌اند.

وی افزود: تهران برپایه سرمایه ارزنده جشنواره‌های فیلم شهر، فیلم فجر در دو بخش ایرانی و جهانی، فیلم کوتاه، مستند، جوان و مانند اینها می‌تواند با موضوع سینما یکی از شهرهای خلاق جهان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این ظرفیت بویژه به‌دلیل پیشتازی ایران ‌‌و تهران در صنعت و تاریخ سینما ارزش متفاوتی دارد. جشنواره فیلم شهر فضاها و فرصت‌های مناسبی برای پیشبرد پیوستن تهران به شبکه شهرهای خلاق است.

فخاری با بیان اینکه سرمایه فرهنگی هنری شهر را قدرا بدانیم فزود: از سویی بهترین میدان طرح مسأله و آزمودن راه چاره‌های شهری سینما به مثابه یک هنر عمومی محبوب و جاری می‌تواند باشد. سینما و فیلم شهر فرصتی برای روایت‌های زندگی اجتماعی است و این جشنواره از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همه تنگناهای اقتصادی جاری امسال برای مردم به رایگان فراهم شد.

مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر دیروز در تالار وحدت برگزار شد. در اختتامیه این جشنواره که به‌عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی مدیریت شهری در ترسیم و ترویج الگویی مناسب برای زندگی شهری و صنعتی امروز شناخته می‌شوند برگزیدگان جوایز خود را دریافت کردند.

روزنامه ایران

نظر شما