جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۲۴۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند:
«شیش و هفت» ویژه‌برنامه‌ای تابستانه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به دبیری مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۷ در ۴ فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود.
ويژه‌برنامه «شیش و هفت» با ۴ جشنواره در ۴ فرهنگ‌سرابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدمیثم میثمی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و دبیر برگزاری ویژه‌برنامه «شیش و هفت» درباره مجموعه جشنواره‌های تابستانه گفت: سازمان فرهنگی هنری با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانه مجموعه برنامه‌هایی را با عنوان «روی خط زندگی» تدارک دیده است. ویژه برنامه «شیش و هفت» نیز یکی از این برنامه‌هاست که شامل جشنواره بازی‌های تفریحی و رقابتی در روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته ویژه خانواده ها در ۴ نقطه از شهر تهران است.

وی افزود: اجرای این برنامه‌ها در قالب چهار جشنواره خواهد بود؛ جشنواره بازی‌های فکری، جشنواره بازی‌های ورزشی و سلامت، جشنواره بازی‌های آبی و جشنواره بازی‌های ابتکاری که پنجشنبه و جمعه‌های تابستان ۹۸ از ۲۷ تیر تا  ۸ شهریور به غیر از ایام عزاداری (۱۰ ،۱۱ ،۱۷ و ۱۸ مردادماه) در فرهنگ‌سراهای اشراق، رازی، خاوران و ولا برگزار می‌شود.

میثمی درباره جشنواره «بازی‌های ابتکاری» توضیح داد: این جشنواره شامل بازی‌هایی که علاقه‌مندان می‌توانند آن را با ابزاری که در اختیار دارند بسازند. ۹ بازی برای این جشنواره طراحی شده است؛ شامل «توپ تعادل»، «چرخ تانک»، «الوار»، «حلقه امتیاز»، «روزنه»، «با من باش»، «لی‌لی دوقلو»، «دویدن با دست» و «قل‌قل بازی» بازی‌های گروهی این جشنواره را تشکیل می‌دهند. بازی‌هایی که در عین سادگی به طور غیر مستقیم، مفاهیم آموزشی را نیز در بردارند. به طور مثال بازی «الوار» به این صورت است که افراد روی دو تخته بزرگ می‌ایستند و بـا هماهنگی و مشارکت گروهی باعث حرکت تخته می‌شوند. هـدف از این بازی این است که به صورت غیرمستقیم، لزوم وجود رهبر برای موفقیت در کار گروهی به شرکت کنندگان آموزش داده شود زیرا گروهی می‌تواند موفق شود که با شمارش و دستور رهبر به ترتیب پاهای چپ و راست را پیاپی بلند کنند و به پیش روند تا از خط پایان عبور کنند. 

دبیر برگزاری مجموعه جشنواره‌های «شیش و هفت» درباره جشنواره «ورزش و سلامت» توضیح داد: این جشنواره به همت مجموعه سالند واقع در باغ کتاب تهران طراحی شده است. گروهی شامل مجموعه‌ای از پزشکان که مجموعه بازی‌های جذابی را با هدف آموزش سلامت و بازی‌های دارای تحرک برای تامین فعالیت بدنی، با اهداف آموزشی- علمی برای گروه‌های مختلف از نظر سنی و جنسیتی طراحی کرده‌اند.

وی افزود: این جشنواره شامل ۱۱ بازی «تنی‌بال»، «موچرخه»، «نشونیا»، «پیشگیرانه میدانی»، «جنگ دهانی اول»، «موچرخه»، «چوگان جارویی»، «فریزبی»، «مسابقه خرچنگی»، «طناب‌کشی» و «بالن» است. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ در توضیح جشنواره «بازی‌های آبی» گفت: بازی‌های آبی جشنواره‌ای علمی - ورزشی است که در آن ۶ بازی اجرا می‌شود. «موشک‌های آبی» بر اساس قوانین فیزیک، «تیراندازی»،‌ «دارت بادکنکی»، «جوجه‌گیری»، «خمپاره آبی» و «تیله‌پا» از جمله این بازی‌ها هستند. 

میثمی درباره جشنواره «بازی‌های فکری» گفت: بازی‌های فکری برای نوجوانان و جوانان شیوه‌ای مناسب برای کندوکاو و رشــد توانایی‌های ذهنی به شمار می‌آید. این بازی‌ها، باعث پیشرفت هوش اجتماعی و هیجانی می‌شود. این بخش شامل برنامه‌های متنوعی چون «اتللو»، «بابابو»، «دالیز» و ... است. 

وی در پایان گفت: با توجه به حضور کودکان در برنامه‌ها که همراه با خانواده در جشنواره شرکت خواهند کرد، به منظور فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای این گروه سنی، در کنار ایستگاه‌های مختلف، غرفه‌ای با موضوع ارائه خدمات و بازی برای کودکان با استفاده از ظرفیت‌های منطقه برپا شده است.

ويژه برنامه «شیش و هفت» به دبیری مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۷ پنجشنبه و جمعه‌های تابستان ۹۸، از ۲۷ تیر تا ۸ شهریور در فرهنگ‌سراهای اشراق، رازی، خاوران و ولاء برگزار می‌شود.

جدول زمان‌بندی اجرای این برنامه‌ها در هر منطقه به شرح زیر است:

ويژه برنامه «شیش و هفت» با ۴ جشنواره در ۴ فرهنگ‌سرا

نظر شما